Google si najal lobbistu, který by měl prosadit plné zlegalizování počítačem řízených automobilů do běžného provozu.
Google již nějakou dobu vyvíjí počítačem řízené automobily. Po silnicích USA se nyní prohání šestice vozů Toyota Prius a Audi TT, které jsou schopny samostatného řízení a posádka ve voze jen kontroluje činnost výpočetní techniky.
Samostatně řízené vozy by mohly být, pokud parlament akceptuje návrhy Googlu, poprvé v běžném provozu v Nevadě.
Celý projekt automatizovaných vozů je zatím ve zkušební fázi a nelze očekávat, že bychom v příštím desetiletí takováto vozidla mohli běžně potkávat. Jejich zlegalizování do běžného provozu by ale bylo zásadním krokem kupředu.
Kolem celého problému ale existuje poměrně velké množství sporných otázek, z nichž nejproblematičtější je, kdo by měl zodpovědnost na případné nehodě, ať již na následcích finančních či zdravotních.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?