Google si najal lobbistu, který by měl prosadit plné zlegalizování počítačem řízených automobilů do běžného provozu.
Google již nějakou dobu vyvíjí počítačem řízené automobily. Po silnicích USA se nyní prohání šestice vozů Toyota Prius a Audi TT, které jsou schopny samostatného řízení a posádka ve voze jen kontroluje činnost výpočetní techniky.
Samostatně řízené vozy by mohly být, pokud parlament akceptuje návrhy Googlu, poprvé v běžném provozu v Nevadě.
Celý projekt automatizovaných vozů je zatím ve zkušební fázi a nelze očekávat, že bychom v příštím desetiletí takováto vozidla mohli běžně potkávat. Jejich zlegalizování do běžného provozu by ale bylo zásadním krokem kupředu.
Kolem celého problému ale existuje poměrně velké množství sporných otázek, z nichž nejproblematičtější je, kdo by měl zodpovědnost na případné nehodě, ať již na následcích finančních či zdravotních.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.