Společnost Tomtom již nějakou dobu využívá systém iQ routes. Nyní se dat zmocnila policie a využila je po svém.
TomTom iQ Routes je služba, která pomocí sběru dat o pohybu jednotlivých navigací dokáže analyzovat reálnou rychlost na jednotlivých úsecích. Zatímco obvyklý navigační systém jen navrhne trasu s ohledem na maximální povolené rychlosti, iQ Routes dokáže zjistit reálné rychlosti řidičů na daném úseku, umožní tedy řidičům vyhnout se například přesemaforovaným úsekům, které jsou navíc špatně seřízené, nebo místům s kolonami.
Sesbíraná data jsou přísně anonymní, přesto zneužitelná. TomTom se rozhodl přilepšit si prodejem nasbíraných dat nizozemské vládě. Sliboval si od toho, že stát využije data k analýze nejnebezpečnějších a nejpomalejších úseků a učiní na nich opatření vedoucí ke zvýšení bezpečnosti a plynulosti provozu.
Nizozemská vláda se ale zachovala přesně opačně a šéfové TomTomu se musejí omlouvat. Policie totiž nevyužila data k nalezení nejpomalejších úseků, ale naopak těch nejrychlejších. A nasázela na ně radary. To samozřejmě vyvolalo notnou dávku nevole. Šéf firmy nakonec musel prohlásit, že slibuje, že nic takového už nikdy neudělá.
Zdá se tedy, že vidina snadného výdělku není vlastní jen naší policii. Pravděpodobně by neškodilo zamyslet se nad tím, zda v případě, že je někde soustavně porušována maximální rychlost, není vhodné spíše zvážit zvýšení této rychlosti, pokud to okolnosti dovolují. Ne jen nasázet na tato místa radary a čekat, kolik řidičů se nachytá.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.