Kolegové z magazínu Ward, kteří jsou spíše známí pro sestavování žebříčku deseti nejlepších motorů roku, už od roku 2005 sestavují také desítku nejlepších interiérů. Seznam vozidel za rok 2011 byl nedávno oznámen a najdeme v něm překvapivě nejenom zástupce luxusní třídy. Bodováno bylo 51 vozů, většinou nových nebo těch které prošly v roce 2011 výraznou změnou.
Vítězem se nakonec staly interiéry nové Audi A8 a Bmw X3 xDrive35i. V obou vozech byly oceněny dřevěné prvky interiérů a lechce pochopitelné multimediální ovládače. Na dalším místě se překvapivě umístil zástupce ekonomické třídy Chevrolet Cruze 2LT RS, redaktory zaskočil vůz této kategorie použitím kvalitních plastů a ostatních měkkých materiálů. Čtvrté místo obsadil v našich končinách těžko vídaný Dodge Charger Rallye Plus, porotce si získal červenou kůží na sedadlech, šedým obložením a sportovními budíky.
Ford Focus Titanium udělal první desítku díky skvěle zpracovanému prostřednímu panelu a dobré kombinaci barev. Do žebříčku se také dostala Honda Odyssey Touring Elite, ktera si své misto vybodovala kvůli prostornému zavazadlovému prostoru, dostatku místa na zadních sedačkách a desítce držáků na nápoje. Jihokorejské interiéry nikdy nepatřily k etalonu třídy a proto umístění vozu Hyundai Elantra Limited je určitě překvapením. Redaktoři našli zalíbení ve tvarech palubní desky a středového panelu.
Za sedačky připomínající dobu divokého západu, si místo v žebřícku získal Jeep Grand Cherokee Overland. Na umístění Hyundaie navázala Kia Optima EX, díky koženým sedačkám (mají zabudované vyhřívání a chlazení) a panoramatické střeše. Na chvostu se umístil švédský skvost Volvo S60, díky vnitřku vozu vyzařující skandinávský klid.
Ukázky interiérů můžete hodnotit na fotografiích, ale asi se většina z Vás shodne že právě v takovémto žebříčku se vše odvíjí od subjektivního cítění redaktora. Věřím, že v naší redakci, by podobný test měl jiné pořadí.....
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?