Budoucnost dopravy samozřejmě do značné míry spočívá v rychlosti. I přes budování kvalitních dálnic stále není cestování autobusy tak rychlé, jak bychom si představovali.
Dnešní vlaky dokáží dosahovat mnohem vyšších rychlostí než autobusy. Mají ovšem nevýhodu, koleje nevedou všude a už vůbec ne ty superrychlostní. Budování takových úseků je také mimořádně drahé.
V pouštích Arabského poloostrova se možná zrodí nová disciplína hromadného cestování. Založit by ji měl Superbus.
Tento autobus, který připomíná tvarem spíše hodně rozměrnou limuzínu, dokáže pojmout až 23 pasažérů a to se vším komfortem. Nabídne tak kvalitní anatomické sedačky, displeje před každým sedadlem, WiFi připojení a pro případ nehody také pro každého cestujícího airbag.
Elektromotor o výkonu 530 koní dokáže autobus rozpohybovat na cestovní rychlost 250 kmh, pokud se na to ale šlápne, rafička tachometru se umí dotknout mety 300 km/h. Aby mohl vůz cestovat takto rychle, má lehkou karoserii z uhlíkových vláken a baterie typu Li-Ion.
Nejzajímavější je, že tento speciální bus by měl opravdu jezdit. Spojení Abú Dhabí - Dubaj by měl zkrátit na pouhou půlhodinu.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?