Budoucnost dopravy samozřejmě do značné míry spočívá v rychlosti. I přes budování kvalitních dálnic stále není cestování autobusy tak rychlé, jak bychom si představovali.
Dnešní vlaky dokáží dosahovat mnohem vyšších rychlostí než autobusy. Mají ovšem nevýhodu, koleje nevedou všude a už vůbec ne ty superrychlostní. Budování takových úseků je také mimořádně drahé.
V pouštích Arabského poloostrova se možná zrodí nová disciplína hromadného cestování. Založit by ji měl Superbus.
Tento autobus, který připomíná tvarem spíše hodně rozměrnou limuzínu, dokáže pojmout až 23 pasažérů a to se vším komfortem. Nabídne tak kvalitní anatomické sedačky, displeje před každým sedadlem, WiFi připojení a pro případ nehody také pro každého cestujícího airbag.
Elektromotor o výkonu 530 koní dokáže autobus rozpohybovat na cestovní rychlost 250 kmh, pokud se na to ale šlápne, rafička tachometru se umí dotknout mety 300 km/h. Aby mohl vůz cestovat takto rychle, má lehkou karoserii z uhlíkových vláken a baterie typu Li-Ion.
Nejzajímavější je, že tento speciální bus by měl opravdu jezdit. Spojení Abú Dhabí - Dubaj by měl zkrátit na pouhou půlhodinu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.