Zajímavá studie, kterou na amerických zákaznících (a zákaznicích) vypracoval server TrueCar.com, hodnotí jak jsou generově vyrovnaní kupující různých značek.
Zdá se, že drahé automobily jsou výhradní doménou mužů. Jak jinak si vysvětlit, že ženy tvoří u Lamborghini pouze 7,4 % prodejů. A i to je oproti loňskému roků nárůst o 2 %. Ještě méně něžných návštěv uvidíme v showroomech Ferrari, ty totiž kupují muži z 93,6 %. A i zde to bylo minulý rok ještě jednostrannější. Podobně je na tom i Rolls-Royce, zde tvoří ženy necelých 10 % kupujících. Pod deseti procenty se drží prodeje i u Maybachu a Lotusu.
Ženy si oblíbily jiné značky. Nejpopulárnější vozítka pro něžné polovičky vyrábí značka Mini, podíl žen se zde drží jen lehounce pod polovinou. Následuje Kia, Honda, Nissan či, možná trochu překvapivě, Subaru. Ženy jsou prostě praktické.
Znát to je i když se podíváme do jednotlivých modelů. Více než 50 % prodejů tvoří ženy u vozů Volkswagen New Beetle, Kia Spectra, Nissan Rogue, Volkswagen Eos či Volvo S40.
Oproti tomu spektrum mužských vozů je úplně jiné. Dominuje Porsche 911, GMC Sierra, Chevrolet Corvette, Chevrolet Silverado nebo BMW M3.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.