Jsou automobily genderově vyrovnané? Lamba kupují jen muži

Aventador
Aventador, foto: Lamborghini
Marek Litzman 12. dubna 2011 09:47
Sdílej:

Zajímavá studie, kterou na amerických zákaznících (a zákaznicích) vypracoval server TrueCar.com, hodnotí jak jsou generově vyrovnaní kupující různých značek.

Zdá se, že drahé automobily jsou výhradní doménou mužů. Jak jinak si vysvětlit, že ženy tvoří u Lamborghini pouze 7,4 % prodejů. A i to je oproti loňskému roků nárůst o 2 %. Ještě méně něžných návštěv uvidíme v showroomech Ferrari, ty totiž kupují muži z 93,6 %. A i zde to bylo minulý rok ještě jednostrannější. Podobně je na tom i Rolls-Royce, zde tvoří ženy necelých 10 % kupujících. Pod deseti procenty se drží prodeje i u Maybachu a Lotusu.

Ženy si oblíbily jiné značky. Nejpopulárnější vozítka pro něžné polovičky vyrábí značka Mini, podíl žen se zde drží jen lehounce pod polovinou. Následuje Kia, Honda, Nissan či, možná trochu překvapivě, Subaru. Ženy jsou prostě praktické.

Znát to je i když se podíváme do jednotlivých modelů. Více než 50 % prodejů tvoří ženy u vozů Volkswagen New Beetle, Kia Spectra, Nissan Rogue, Volkswagen Eos či Volvo S40.

Oproti tomu spektrum mužských vozů je úplně jiné. Dominuje Porsche 911, GMC Sierra, Chevrolet Corvette, Chevrolet Silverado nebo BMW M3.

 

Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.