Zajímavá studie, kterou na amerických zákaznících (a zákaznicích) vypracoval server TrueCar.com, hodnotí jak jsou generově vyrovnaní kupující různých značek.
Zdá se, že drahé automobily jsou výhradní doménou mužů. Jak jinak si vysvětlit, že ženy tvoří u Lamborghini pouze 7,4 % prodejů. A i to je oproti loňskému roků nárůst o 2 %. Ještě méně něžných návštěv uvidíme v showroomech Ferrari, ty totiž kupují muži z 93,6 %. A i zde to bylo minulý rok ještě jednostrannější. Podobně je na tom i Rolls-Royce, zde tvoří ženy necelých 10 % kupujících. Pod deseti procenty se drží prodeje i u Maybachu a Lotusu.
Ženy si oblíbily jiné značky. Nejpopulárnější vozítka pro něžné polovičky vyrábí značka Mini, podíl žen se zde drží jen lehounce pod polovinou. Následuje Kia, Honda, Nissan či, možná trochu překvapivě, Subaru. Ženy jsou prostě praktické.
Znát to je i když se podíváme do jednotlivých modelů. Více než 50 % prodejů tvoří ženy u vozů Volkswagen New Beetle, Kia Spectra, Nissan Rogue, Volkswagen Eos či Volvo S40.
Oproti tomu spektrum mužských vozů je úplně jiné. Dominuje Porsche 911, GMC Sierra, Chevrolet Corvette, Chevrolet Silverado nebo BMW M3.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?