Zajímavá studie, kterou na amerických zákaznících (a zákaznicích) vypracoval server TrueCar.com, hodnotí jak jsou generově vyrovnaní kupující různých značek.
Zdá se, že drahé automobily jsou výhradní doménou mužů. Jak jinak si vysvětlit, že ženy tvoří u Lamborghini pouze 7,4 % prodejů. A i to je oproti loňskému roků nárůst o 2 %. Ještě méně něžných návštěv uvidíme v showroomech Ferrari, ty totiž kupují muži z 93,6 %. A i zde to bylo minulý rok ještě jednostrannější. Podobně je na tom i Rolls-Royce, zde tvoří ženy necelých 10 % kupujících. Pod deseti procenty se drží prodeje i u Maybachu a Lotusu.
Ženy si oblíbily jiné značky. Nejpopulárnější vozítka pro něžné polovičky vyrábí značka Mini, podíl žen se zde drží jen lehounce pod polovinou. Následuje Kia, Honda, Nissan či, možná trochu překvapivě, Subaru. Ženy jsou prostě praktické.
Znát to je i když se podíváme do jednotlivých modelů. Více než 50 % prodejů tvoří ženy u vozů Volkswagen New Beetle, Kia Spectra, Nissan Rogue, Volkswagen Eos či Volvo S40.
Oproti tomu spektrum mužských vozů je úplně jiné. Dominuje Porsche 911, GMC Sierra, Chevrolet Corvette, Chevrolet Silverado nebo BMW M3.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?