Stále více motoristů kupuje palubní kamery kvůli agresivním řidičům. Soud by jejich záznam uznal jako důkaz. Informace přineslo pondělní vydání Hospodářských novin (HN).
"Slušní řidiči se začali bránit těm agresivním - nakupují palubní kamery, které lze upevnit do auta pod zpětné zrcátko. Nahrávka z kamery, jež snímá přes přední sklo celý průběh jízdy, může v případě setkání s "pirátem silnic" posloužit jako důkaz pro policii nebo soud. Prodejci, které HN oslovili, potvrzují, že zejména po kauzách agresivních řidičů Luboše Laciny a Aleše Trpišovského se zájem o palubní kamery výrazně zvedl. Dříve jsme prodávali tak jednu kameru týdně. Nebyl o to nijak extra zájem. Teď jich prodáváme pět denně. Lidé nám sem o ně volají i mimo pracovní dobu, to se nikdy předtím nestávalo," uvedl Jiří Bednář, jednatel internetového obchodu Senturio.cz.
Agrese za volantem se bez obrazového záznamu jen velmi těžko prokazuje. Středočeský krajský soudce Ivo Zelinka, jenž potrestal Luboše Lacinu za agresivní jízdu pěti lety vězení, by záznam z řidičovy kamery považoval za relevantní důkaz. "Dal bych tomu stejnou váhu jako například záznamu z mýtných bran. Takový důkaz bych bral zcela vážně, přestože by jej pořídil jen jeden z účastníků nehody," říká soudce Zelinka.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?