Počiatočné informácie pri uvádzaní nového Audi A1 na trh hovorili o tom, že do namenšieho Audi sa pohon všetkých kolies Quattro nikdy nedostane. Dnes je všetko inak, prvé testovacie prototypy sú na svete.
Pri uvedení nového malého Audi A1 zástupcovia automobilky tvrdili, že vozidlo sa nebude predávať s pohonom 4x4 , známe označením Quattro. Dnes je však všetko inak, a prvé testovacie prototypy Audi A1 Quattro už majú za sebou prvé kilometre.
Informácia o zástavbe pohonu 4x4 do malého Audi je tak trochu prekvapujúcou, keďže automobilka mala obavy z malého počtu predaných vozidiel kvôli vyššej nadobúdacej cene. Marketingoví zamestnanci automobilky zrejme rozmýšľajú inak, a takýmto spôsobom by zrejme chceli osloviť športovejšie zameranú klientelu. Pohon Quattro sa totiž v Audi A1 bude kombinovať s preplňovaným agregátom 1,4 TFSI (139 kW), neskôr by malo prísť na trh športovo ladené Audi RS1 s agregátom 2,0 TFSI a výkonom vyšším ako 150 kW.
Automobilka plánuje v tomto roku vyrobiť prvých 500 kusov modelu A1 Quattro, či sa ich vyrobí viac, bude závisieť od záujmu verejnosti.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?