Počiatočné informácie pri uvádzaní nového Audi A1 na trh hovorili o tom, že do namenšieho Audi sa pohon všetkých kolies Quattro nikdy nedostane. Dnes je všetko inak, prvé testovacie prototypy sú na svete.
Pri uvedení nového malého Audi A1 zástupcovia automobilky tvrdili, že vozidlo sa nebude predávať s pohonom 4x4 , známe označením Quattro. Dnes je však všetko inak, a prvé testovacie prototypy Audi A1 Quattro už majú za sebou prvé kilometre.
Informácia o zástavbe pohonu 4x4 do malého Audi je tak trochu prekvapujúcou, keďže automobilka mala obavy z malého počtu predaných vozidiel kvôli vyššej nadobúdacej cene. Marketingoví zamestnanci automobilky zrejme rozmýšľajú inak, a takýmto spôsobom by zrejme chceli osloviť športovejšie zameranú klientelu. Pohon Quattro sa totiž v Audi A1 bude kombinovať s preplňovaným agregátom 1,4 TFSI (139 kW), neskôr by malo prísť na trh športovo ladené Audi RS1 s agregátom 2,0 TFSI a výkonom vyšším ako 150 kW.
Automobilka plánuje v tomto roku vyrobiť prvých 500 kusov modelu A1 Quattro, či sa ich vyrobí viac, bude závisieť od záujmu verejnosti.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.