Mercedes ukázal jeden hodně šílený koncept. Skupina vývojářů překopala jedno MPV B v raketu s motorem z prestižní třídy E.
Seznamte se. B55 vypadá stejně jako jakékoliv jiné béčko. Poznáte ho podle výfuků vzadu a řádně spálených zadních pneumatik.
Vývojářům se podařilo do prostoru pro motor vmáčknout motor o více než dvojnásobném objemu, než který je u tohoto vozu obvyklý. Osmiválec 5,5 má výkon 385 koní a pochází z E-classe. Technici našli dostatek prostoru dokonce i pro sedmistupňovou převodovku 7G-Tronic. Naměřené zrychlení z klidu na sto za 5,2 sekundy naznačuje mnohé.
Naopak prostor pod přední kapotou musel uvolnit systém pohonu přední nápravy. Poháněna je nyní náprava zadní, což jistě přispěje k jízdním vlastnostem takovéhoto vozu. Ptáte se, proč automobilky dělají prostor pod přední kapotou takto předimenzovaný, že se do něj vejde i osmiválec? Důvod je jasný, jde o bezpečnost. V motorovém prostoru musí být jistá vůle na pohlcení deformací.
Zdá se, že takto přepracovaný model B si přímo říká a produkční využití. Vždyť vyladěny byly i elektronické systémy ABS a ESP, zkrátka jde o auto se vším všudy. Zklamu vás, jde opravdu jen o hříčku několika vývojářů, které Mercedes podpořil komponentami.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?