Mercedes ukázal jeden hodně šílený koncept. Skupina vývojářů překopala jedno MPV B v raketu s motorem z prestižní třídy E.
Seznamte se. B55 vypadá stejně jako jakékoliv jiné béčko. Poznáte ho podle výfuků vzadu a řádně spálených zadních pneumatik.
Vývojářům se podařilo do prostoru pro motor vmáčknout motor o více než dvojnásobném objemu, než který je u tohoto vozu obvyklý. Osmiválec 5,5 má výkon 385 koní a pochází z E-classe. Technici našli dostatek prostoru dokonce i pro sedmistupňovou převodovku 7G-Tronic. Naměřené zrychlení z klidu na sto za 5,2 sekundy naznačuje mnohé.
Naopak prostor pod přední kapotou musel uvolnit systém pohonu přední nápravy. Poháněna je nyní náprava zadní, což jistě přispěje k jízdním vlastnostem takovéhoto vozu. Ptáte se, proč automobilky dělají prostor pod přední kapotou takto předimenzovaný, že se do něj vejde i osmiválec? Důvod je jasný, jde o bezpečnost. V motorovém prostoru musí být jistá vůle na pohlcení deformací.
Zdá se, že takto přepracovaný model B si přímo říká a produkční využití. Vždyť vyladěny byly i elektronické systémy ABS a ESP, zkrátka jde o auto se vším všudy. Zklamu vás, jde opravdu jen o hříčku několika vývojářů, které Mercedes podpořil komponentami.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?