Mercedes ukázal jeden hodně šílený koncept. Skupina vývojářů překopala jedno MPV B v raketu s motorem z prestižní třídy E.
Seznamte se. B55 vypadá stejně jako jakékoliv jiné béčko. Poznáte ho podle výfuků vzadu a řádně spálených zadních pneumatik.
Vývojářům se podařilo do prostoru pro motor vmáčknout motor o více než dvojnásobném objemu, než který je u tohoto vozu obvyklý. Osmiválec 5,5 má výkon 385 koní a pochází z E-classe. Technici našli dostatek prostoru dokonce i pro sedmistupňovou převodovku 7G-Tronic. Naměřené zrychlení z klidu na sto za 5,2 sekundy naznačuje mnohé.
Naopak prostor pod přední kapotou musel uvolnit systém pohonu přední nápravy. Poháněna je nyní náprava zadní, což jistě přispěje k jízdním vlastnostem takovéhoto vozu. Ptáte se, proč automobilky dělají prostor pod přední kapotou takto předimenzovaný, že se do něj vejde i osmiválec? Důvod je jasný, jde o bezpečnost. V motorovém prostoru musí být jistá vůle na pohlcení deformací.
Zdá se, že takto přepracovaný model B si přímo říká a produkční využití. Vždyť vyladěny byly i elektronické systémy ABS a ESP, zkrátka jde o auto se vším všudy. Zklamu vás, jde opravdu jen o hříčku několika vývojářů, které Mercedes podpořil komponentami.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?