Mercedes ve spolupráci s plynárenskou společností E.ON nabídne zvýhodněnou sadu pro provoz třídy B na zemní plyn.
Mercedes standardně nabízí své menší MPV třídy B se zástavbou pohonu na zemní plyn. Ve spolupráci s E.ONem nabídne slevu na samotné auto ve výši příjemných 5%, především ale dodá domácí plnící stanici na zemní plyn za symbolickou korunu. Díky tomu tak vyjde sada na něco málo přes 660 tisíc korun.
To tedy znamená, že nádrž na stlačený plyn bude možné doplnit doma z přípojky na zemní plyn. Nádrž má 16 litrů, spotřeba by měla být necelých 5 l plynu na sto kilometrů, což znamená, že čistě na plyn by mělo být možné ujet asi 300 kilometrů. S tím samozřejmě není nutné skončit, klasická nádrž na benzín zůstává.
Výkon verze B 180 NGT BlueEfficiency je 115 koní, navzdory označení je pod kapotou dvoulitr.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?