Tuto kreaci nemá na svědomí samotná automobilka, vytvořil ji nadšenec a majitel sedanu 300 roku výroby 2006 Derek Ekins. Myšlenka se zrodila když spatřil nabouraný Viper s použitelným motorem.
A tak se rozhodl nahradit sériový agregát 3,5 V6 desetiválcem 8,3 litru ze "zmije". Těžko pochopit jak takové monstrum dokázal do rodinného sedanu vměstnat. Přestavba proběhla převážně v jeho garáži a zabrala mu rok usilovné práce. Nyní se tedy sedan může pochlubit výkonem 600 koní a kroutícím momentem 758 N.m.
Zástavba desetiválce si vynutila další množství úprav, jmenujme šestistupňovou manuální převodovku Tremec, stavitelný podvozek Eibach nebo dvaadvacetipalcová pětipaprsková litá kola. Nový je výfukový i brzdový systém.
Všechny úpravy byly provedeny velmi citlivě a decentně. Tvůrce je spokojen protože dostal automobil s parametry Viperu, ale může v něm převážet celou rodinu. Další parametry uveřejněny nebyly, můžete si však vůz prohlédnout v akci na přiloženém videu.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?