Tuto kreaci nemá na svědomí samotná automobilka, vytvořil ji nadšenec a majitel sedanu 300 roku výroby 2006 Derek Ekins. Myšlenka se zrodila když spatřil nabouraný Viper s použitelným motorem.
A tak se rozhodl nahradit sériový agregát 3,5 V6 desetiválcem 8,3 litru ze "zmije". Těžko pochopit jak takové monstrum dokázal do rodinného sedanu vměstnat. Přestavba proběhla převážně v jeho garáži a zabrala mu rok usilovné práce. Nyní se tedy sedan může pochlubit výkonem 600 koní a kroutícím momentem 758 N.m.
Zástavba desetiválce si vynutila další množství úprav, jmenujme šestistupňovou manuální převodovku Tremec, stavitelný podvozek Eibach nebo dvaadvacetipalcová pětipaprsková litá kola. Nový je výfukový i brzdový systém.
Všechny úpravy byly provedeny velmi citlivě a decentně. Tvůrce je spokojen protože dostal automobil s parametry Viperu, ale může v něm převážet celou rodinu. Další parametry uveřejněny nebyly, můžete si však vůz prohlédnout v akci na přiloženém videu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.