Poté co byla podepsána dohoda mezi Saabem a BMW o sdílení zážehových přeplňovaných šestnáctistovek se chystá i společní vývoj nové platformy.
Obě automobilky potřebují pro své připravované modely novou platformu s pohonem předních kol. Nyní to vypadá že se v rámci úspor nákladů budou na vývoji podílet společnými silami.
BMW připravuje konkurenta pro úspěšný model Audi A1 a Saab pracuje na kompaktu 9-2 zacíleném na majetnější klientelu po vzoru MINI. Pro Saab vlastněný nizozemským Spykerem je spolupráce s jinou automobilkou téměř nutností, po oddělení od koncernu GM nemá patřičné vývojové kapacity a především tím výrazně sníží vývojové náklady.
Je tedy možné, že se na trhu objeví na společné platformě a i se stejným agregátem nové BMW, MINI i Saab 9-2. Je to poměrně paradoxní situace, protože se bude jednat o přímé konkurenty na trhu. Proti nim budou stát ještě zmíněné Audi A1 a také Citroën DS3.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.