Smart by se rád vrátil, odkud musel odejít. Spolupráce s Nissanem ho vrací do hry o návrat do B-segmentu, který před čtyřmi lety opustil.
Smart v dnešní době paběrkuje s jediným modelem, ale nebylo tomu tak vždy. Našlápnutá firma na počátku desetiletí vyráběla ve spolupráci s Mitsubishi dvojče Coltu, svérázně předesignovaný Smart Forfour. Kromě toho z továren vyjížděly také úchvatné miniaturní sporťáčky vážící jen pár set kilo s živým motůrkem Smart Roadster. Ve vývoji bylo také malé SUV s očekávaným jménem ForMore.
Všechny tyto projekty ale musely skončit. Smart se ocitl ve vážné existenční krizi a z té se mu podařilo zachránit jen drastickým seškrtáním všeho kromě svého proslaveného mikrovozu.
Přesto Smart s úvahami na pronikání do dalších trhů nepřestal. Důkazem je skica, kterou Smart vytvořil spolu s Nissanem a ukazuje na myšlenky na vytvoření společného modelu. Je pravděpodobné, že by Smart spíše využil vnitřnosti jiného modelu Nissanu, například modelu MIcra nebo Versa.
Novinka by se na trhu mohla objevit už za rok.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?