Smart by se rád vrátil, odkud musel odejít. Spolupráce s Nissanem ho vrací do hry o návrat do B-segmentu, který před čtyřmi lety opustil.
Smart v dnešní době paběrkuje s jediným modelem, ale nebylo tomu tak vždy. Našlápnutá firma na počátku desetiletí vyráběla ve spolupráci s Mitsubishi dvojče Coltu, svérázně předesignovaný Smart Forfour. Kromě toho z továren vyjížděly také úchvatné miniaturní sporťáčky vážící jen pár set kilo s živým motůrkem Smart Roadster. Ve vývoji bylo také malé SUV s očekávaným jménem ForMore.
Všechny tyto projekty ale musely skončit. Smart se ocitl ve vážné existenční krizi a z té se mu podařilo zachránit jen drastickým seškrtáním všeho kromě svého proslaveného mikrovozu.
Přesto Smart s úvahami na pronikání do dalších trhů nepřestal. Důkazem je skica, kterou Smart vytvořil spolu s Nissanem a ukazuje na myšlenky na vytvoření společného modelu. Je pravděpodobné, že by Smart spíše využil vnitřnosti jiného modelu Nissanu, například modelu MIcra nebo Versa.
Novinka by se na trhu mohla objevit už za rok.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?