Audi ukázala první data své (prozatím) vrcholné A1. Malý diblík dostane slušný výkon 185 koní, bude tak silnější než ostatní.
Audi A1 je nejsilnějším malým hot-hatchem z koncernu. To je jasné nyní, po představení vrcholné verze s motorem 1,4 TSi. Přestože jde o ten samý motor vybavený kombinací kompresoru a turbodmychadla, jaký najdeme i v Polu GTI a Škodě Fabia RS, je silnější.
Marketing totiž zapracoval a výkon Audi A1 byl posunut o 5 koní na finální výkon 185 koní. Není zatím jasné, jde-li o technologickou inovaci, nebo jen o softwarové vylepšení.
Výkonové parametry jsou téměř shodné se dvěma zmíněnými hatchbacky, maximální rychlost je tak 227 km/h, zrychlení na stovku trvá 6,9 sekundy a kombinovaná spotřeba se drží desetinku pod šesti litry na 100 kilometrů.
Pro novinku se očekávalo označení Audi S1. Je otázkou, proč jej nedostalo, do úvahy přichází to, že novinka není podvozkově dostatečně vyladěná pro tohle označení, nebo chce Audi přijít s ještě silnější variantou.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?