Audi ukázala první data své (prozatím) vrcholné A1. Malý diblík dostane slušný výkon 185 koní, bude tak silnější než ostatní.
Audi A1 je nejsilnějším malým hot-hatchem z koncernu. To je jasné nyní, po představení vrcholné verze s motorem 1,4 TSi. Přestože jde o ten samý motor vybavený kombinací kompresoru a turbodmychadla, jaký najdeme i v Polu GTI a Škodě Fabia RS, je silnější.
Marketing totiž zapracoval a výkon Audi A1 byl posunut o 5 koní na finální výkon 185 koní. Není zatím jasné, jde-li o technologickou inovaci, nebo jen o softwarové vylepšení.
Výkonové parametry jsou téměř shodné se dvěma zmíněnými hatchbacky, maximální rychlost je tak 227 km/h, zrychlení na stovku trvá 6,9 sekundy a kombinovaná spotřeba se drží desetinku pod šesti litry na 100 kilometrů.
Pro novinku se očekávalo označení Audi S1. Je otázkou, proč jej nedostalo, do úvahy přichází to, že novinka není podvozkově dostatečně vyladěná pro tohle označení, nebo chce Audi přijít s ještě silnější variantou.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.