Virtuální autodrom bude součástí expozice ArcelorMittal Ostrava na 52. ročníku Mezinárodního strojírenského veletrhu v Brně, který začne v pondělí na brněnském výstavišti. Jde o jeden z nejrealističtějších automobilových simulátorů.
"Takzvanou třistajedničku vyvinul tým automobilových závodníků a strojních inženýrů. I když nevypadá jako auto, věrně dodává pocit z řízení skutečného vozu, včetně náklonů ve všech směrech a přetížení 2G," uvedla Breiová.
„Je to bomba. Nejvěrnější simulátor, na kterém jsem dosud jel,“ řekl o simulátoru David Vršecký, jezdec týmu Buggyra a úřadující mistr Evropy závodů tahačů.
Tento simulátor je jediný v Česku a je určen pro všechny, kteří rádi jezdí rychle v autě. Kopíruje prožitek z jízdy v autě Force Dynamics 301. Dráhu jízdy sleduje jezdec na velké 51palcové projekční obrazovce. Celkový dojem z jízdy posiluje soustava šesti reproduktorů.
Prožitek z rychlé jízdy je svázán s produktem společnosti ArcelorMittal Ostrava, kterým jsou ocelová silniční svodidla a svodidlové systémy a které huť tímto způsobem propaguje. ArcelorMittal Ostrava je jejich největším českým výrobcem. Letos například dodal svodidla pro nově otevíraný pražský okruh, celkem 2750 tun o délce 85 km.
„Naše výrobky mají denně na očích všichni řidiči. Devadesát procent svodidel lemujících české silnice i dálnice totiž pochází z našich hal,“ řekl ředitel pro výrobu a techniku ArcelorMittal Ostrava Josef Buryan.
V ArcelorMittal Ostrava se svodidla vyrábějí již 41 let. Tehdejší typ s označením NH4 prošel od té doby dlouhou vývojovou cestou. V současnosti huť produkuje 13 typů svodidel. Délka všech, která každoročně opustí brány podniku, je zhruba 1150 km. Společnost ArcelorMittal Ostrava dodává svodidla také do zahraničí, například na Slovensko, do Německa, Polska, Francie nebo Španělska. „Podařilo se nám svodidla prodat i do takových zemí, jako jsou Litva, Lotyšsko, Estonsko, Bosna, Chorvatsko nebo dokonce Island,“ řekl Buryan.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.