Začiatok septembra je oficiálnym termínom, kedy prichádza aj na český trh najpopulárnejší van od Volkswagenu. Prvá generácia modelu Touran si získala obľubu u mnohých rodín, na tento fakt nadväzuje aj druhá generácia, ktorá prináša viacero technických vylepšení.
Ako rodinné auto, nový Touran spája čistú radosť z jazdy s flexibilitou a variabilitou, pričom je vynikajúci spoločník do každodenného života. Touran si drží vedúcu pozíciu v oblasti bezpečnosťi a komfortu. So špeciálnymi prvkami ako „Light Assist“, ktorý lokalizuje prítomnosť blížiaceho sa a predchádzajúceho auta a automaticky prepne medzi diaľkovými a stretávacími svetlometmi alebo „Park Assist“ automaticky kontroluje riadenie pri paralelnom parkovaní.
Ťažko nájdeme tak rozmanité auto, akým je nový Touran. 5 až 7 miest na sedenie je vždy ideálnou voľbou, či na jazdu, do školy, obchodu, na tréning alebo jazdu na prázdniny. Vonkajší dizajn pôsobí športovo a moderne. Bi-xenónové svetlomety obsahujú dynamické svetlo na prejazd zákrutami a ostré hrany elegantne dopĺňajú osobitý vzhľad nového Touranu. Kvalitný materiál, prístroje, dizajnové a riadiace prvky boli použité v interiéri novej generácie. Elektricky posuvné a výklopné panoramatické strešné okno taktiež garantuje zažitok z jazdy aj pre deti na zadných sedadlách.
Ohľaduplne sa tiež pristupovalo k životnému prostrediu. Vďaka zmenšovaniu objemu motorov, používaniu inovatívnych technológií a lepšej aerodynamike, je nový Touran ekonomickejší až o 27%. S motorom 1.6 TDI BlueMotion Technology po prvýkrát Volkswagen prelomil hranicu spotreby 5,0 litrov: 4,6l / 100km je najlepšiou hodnotou v tejto triede.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?