Japonskí konštruktéri, ktorí dostali za úlohu postaviť rekordmana zo stajne Suzuki, si zaslúžia veľkú poklonu. Suzuki Kizashi, novinka v strednej triede, dosiahol po patričných úpravách rýchlostný rekord 203,72 míľ, čo predstavuje 327,7 kilometrov za hodinu.
Posádka Suzuki Kizashi z časopisu Roads&Track zvládla splniť úlohu, ktorá jej bola na trati v Boneville zverená. Sedan Kizashi pred začiatkom skúšok podľahol detailnému prepracovaniu viacerých dôležitých komponentov, ktoré ovplyvňujú stabilitu, výkon, dynamiku a suverenitu vozidla.
„Rekordné“ Kizashi je vybavené športovým pritvrdeným podvozkom, zliatinovými diskami a pneumatikami s hladkým povrchom, ochrannou klietkou alebo bezpečnostnou sieťou v oknách. V zadnej časti sedanu pribudla výstuha, v interiéri zase športové sedadlá s výrazným bočným vedením. Tou najpodstatnejšou premenou však prešla pohonná jednotka. Po patričných úpravách sania a medzichladiča, a po dodatočnom domontovaní turbodúchadla Turbonetics sa maximálny výkon sústavy vyšvihol na vyše 500 konských síl. Tento výkon je na vozovku prenášaný cez všetky štyri kolesá, nakoľko je Kizashi vybavené voliteľným pohonom 4x4.
Kategória Blown Gas Coupe má po nedávnych skúškach nového rekordmana, testovací jazdci časopisu Roads&Track si však trúfajú na podobný úspech aj v kategórii nepreplňovaných automobilov.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.