Na jubilejní desátý sraz vozů Chevrolet Corvette, který se konal v sobotu v pražských Holešovicích, se sjelo 170 vozů, dalších 130 pořadatelé očekávají, řekl Mediafaxu viceprezident pražského klubu Corvette Roman Albrecht. V odpoledních hodinách pak majitelé vozů pořádali spanilou jízdu Prahou.
Mezinárodní sraz majitelů vozů této značky byl v Praze pořádán již podesáté a zpočátku se neobešel bez technických problémů. Každý účastník srazu měl totiž najet se svým vozem na rampu a představit ho ostatním, rampa však byla příliš strmá a hned první korveta si na ní málem odřela podvozek.
Už na začátku akce bylo v pražských Holešovicích 170 účastníků, pořadatelé však ještě v průběhu dne očekávali příjezd dalších 130. K vidění bylo v pražských Holešovicích celkem šest typů vozů různých ročníků.
„Jsou tu majitelé vozů z Holandska, Německa, Švýcarska, Slovenska, Maďarska, USA, Rakouska a mohl bych ještě pokračovat. Sraz je skutečně mezinárodní,“ řekl jeden z pořadatelů Roman Albrecht.
Účastníci srazu jeho slova potvrzovali. „Já jsem z České republiky, ale k vozu jsem se dostal náhodou v USA. Tam jsem kolem této korvety chodil v jednom muzeu tak dlouho, až jsem si ji koupil. Je to auto k dennímu jezdění, takže ho používám k cestě do práce,“ pochlubil se majitel korvety typu C2 Martin Pecka.
Dalším účastníkem byl Holanďan s korvetou kabrioletem typu C5. „Můj vůz je blankytně modrý. Na světě existuje vozů v této barvě pouhých dvě stě kusů. Trvalo mi dlouho, než jsem toto auto ve Spojených státech našel,“ vysvětlil.
Celkově z Holandska dorazilo asi dvacet majitelů.
Na srazu nechyběli ani Švýcaři, kteří si přivezli i velkou vlajku. „Celkem ze Švýcarska přijelo osm vozů. Startovali jsme brzy ráno,“ řekl majitel černé korvety C3 ze Švýcarska. „Organizace srazu je velmi dobrá. Už se těšíme na krasojízdu Prahou,“ dodal.
Jízda Prahou začala v sobotu v patnáct hodin odpoledne a měla dvě zastávky, na Václavském a Hradčanském náměstí. „Žádné závody to nebudou. Pojedeme jen pomalu Prahou. Bude to spanilá jízda,“ vysvětlil viceprezident Albrecht.
Ve večerních hodinách se pak vozy opět sjedou do pražských Holešovic, kde bude v klubu Sasazu vyvrcholení akce. Tříčlenná porota, složená ze dvou Američanů a jednoho Čecha, totiž vyhodnotí nejkrásnější vozy, které obdrží pohár. Celkem bude oceněných vozů 22, tři automobily z každého typu (tedy C1 až C6), tři vítězové za tuning a jeden celkový vítěz. „Svého vítěze si zvolí i sami diváci. Oceníme i účastníka, který k nám přijel z nejvzdálenější země,“ prozradil předseda poroty Lukáš Sojka.
Parametry hodnocení jsou pak podle Sojky originalita, vkus a ročník.
V nočních hodinách se v klubu bude konat i tombola, jejíž výtěžek podpoří chod pražské zoologické zahrady, dodal Albrecht.
Že se tento motoristický koníček prodraží, dokazovala i vystavená korveta typu ZR1. Tu bylo podle přiložených informací možné zakoupit za 3 598 800 korun. Pro nového majitele však tato částka nebude poslední investicí. Spotřeba korvety se totiž v průměru pohybuje kolem 15 litrů na sto kilometrů, ve městě pak kolem 21,5 litru.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.