Na jubilejní desátý sraz vozů Chevrolet Corvette, který se konal v sobotu v pražských Holešovicích, se sjelo 170 vozů, dalších 130 pořadatelé očekávají, řekl Mediafaxu viceprezident pražského klubu Corvette Roman Albrecht. V odpoledních hodinách pak majitelé vozů pořádali spanilou jízdu Prahou.
Mezinárodní sraz majitelů vozů této značky byl v Praze pořádán již podesáté a zpočátku se neobešel bez technických problémů. Každý účastník srazu měl totiž najet se svým vozem na rampu a představit ho ostatním, rampa však byla příliš strmá a hned první korveta si na ní málem odřela podvozek.
Už na začátku akce bylo v pražských Holešovicích 170 účastníků, pořadatelé však ještě v průběhu dne očekávali příjezd dalších 130. K vidění bylo v pražských Holešovicích celkem šest typů vozů různých ročníků.
„Jsou tu majitelé vozů z Holandska, Německa, Švýcarska, Slovenska, Maďarska, USA, Rakouska a mohl bych ještě pokračovat. Sraz je skutečně mezinárodní,“ řekl jeden z pořadatelů Roman Albrecht.
Účastníci srazu jeho slova potvrzovali. „Já jsem z České republiky, ale k vozu jsem se dostal náhodou v USA. Tam jsem kolem této korvety chodil v jednom muzeu tak dlouho, až jsem si ji koupil. Je to auto k dennímu jezdění, takže ho používám k cestě do práce,“ pochlubil se majitel korvety typu C2 Martin Pecka.
Dalším účastníkem byl Holanďan s korvetou kabrioletem typu C5. „Můj vůz je blankytně modrý. Na světě existuje vozů v této barvě pouhých dvě stě kusů. Trvalo mi dlouho, než jsem toto auto ve Spojených státech našel,“ vysvětlil.
Celkově z Holandska dorazilo asi dvacet majitelů.
Na srazu nechyběli ani Švýcaři, kteří si přivezli i velkou vlajku. „Celkem ze Švýcarska přijelo osm vozů. Startovali jsme brzy ráno,“ řekl majitel černé korvety C3 ze Švýcarska. „Organizace srazu je velmi dobrá. Už se těšíme na krasojízdu Prahou,“ dodal.
Jízda Prahou začala v sobotu v patnáct hodin odpoledne a měla dvě zastávky, na Václavském a Hradčanském náměstí. „Žádné závody to nebudou. Pojedeme jen pomalu Prahou. Bude to spanilá jízda,“ vysvětlil viceprezident Albrecht.
Ve večerních hodinách se pak vozy opět sjedou do pražských Holešovic, kde bude v klubu Sasazu vyvrcholení akce. Tříčlenná porota, složená ze dvou Američanů a jednoho Čecha, totiž vyhodnotí nejkrásnější vozy, které obdrží pohár. Celkem bude oceněných vozů 22, tři automobily z každého typu (tedy C1 až C6), tři vítězové za tuning a jeden celkový vítěz. „Svého vítěze si zvolí i sami diváci. Oceníme i účastníka, který k nám přijel z nejvzdálenější země,“ prozradil předseda poroty Lukáš Sojka.
Parametry hodnocení jsou pak podle Sojky originalita, vkus a ročník.
V nočních hodinách se v klubu bude konat i tombola, jejíž výtěžek podpoří chod pražské zoologické zahrady, dodal Albrecht.
Že se tento motoristický koníček prodraží, dokazovala i vystavená korveta typu ZR1. Tu bylo podle přiložených informací možné zakoupit za 3 598 800 korun. Pro nového majitele však tato částka nebude poslední investicí. Spotřeba korvety se totiž v průměru pohybuje kolem 15 litrů na sto kilometrů, ve městě pak kolem 21,5 litru.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?