Škoda se na koncernovém sekání na Wörthersee předvede ostřejší deriváty svých modelů RS. Zatím se jedná pouze o koncepty.
Škodovka zatím vypustila jen skicy těchto vozidel. Modely RS+ se ukážou 12.května na Wörthersee.
Neočekává se, že by v RS+ byly instalovány silnější motory. Fabie RS+ bude poháněna čtrnáctistovkovým TSI (180 koní), Octavia RS+ zůstane u dvoulitrového TSI (200 koní).
Čím se však budou lišit od "základních" modelů RS? Dostanou odvážnější bodykit s většími nasávacími otvory a velké elektrony ve stylu rallye. Lze očekávat použití LED diod, Fabie dostane již tradičně barevně odlišenou střechu. Na obrázku Fabie zaujmou otvory v přední kapotě.
V interiérech můžeme čekat drobnější změny jako sportovnější sedadla a pozměněné designy čalounění.
Zda se tyto modely v nějaké formě dostanou do výroby zůstává zatím tajemstvím. Minimálně u Fabie by bylo hříchem komerčně nevyužít úspěchů Fabie S2000 v šampionátu IRC.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.