Ferrari na autosalonu v Ženevě ukázalo snad první vůz se vzpínajícím se koníkem v zelené barvě!
Rudá automobilka, která si tak zakládá na své image se rozhodla na autosalonu v Ženevě prezentovat zeleně. Přiměl ji k tomu systém KERS nepříliš úspěšně aplikovaný i ve Formuli 1.
Ferrari se podařilo do transaxle (spojení převodovky a diferenciálu) zamontovat ještě stokoňový elektromotor, který má sloužit jak ke zlepšení zrychlení, tak i k úspoře paliva. Ve městských rychlostech dokáže vůz pohánět i sám.
Ferrari se holedbá, že jeho systém váží pouhých 40 kilo, což by byl opravdu skvělý výsledek. Otázkou je kapacita baterie, která bude pravděpodobně nevelká.
Zkrátka svět se mění. Nejvýkonnějším Ferrari 599 je nyní hybrid. Sice jen koncept, ale...
Ferrari nemá na výběr, musí stlačit spotřebu svých vozů co nejníže, jinak hrozí poměrně vysoké pokuty od EU. Sama značka říká, že za poslední tři roky se jí díky uvedení nových modelů California a 458 Italia podařilo stlačit průměrné emise o třetinu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?