Ferrari na autosalonu v Ženevě ukázalo snad první vůz se vzpínajícím se koníkem v zelené barvě!
Rudá automobilka, která si tak zakládá na své image se rozhodla na autosalonu v Ženevě prezentovat zeleně. Přiměl ji k tomu systém KERS nepříliš úspěšně aplikovaný i ve Formuli 1.
Ferrari se podařilo do transaxle (spojení převodovky a diferenciálu) zamontovat ještě stokoňový elektromotor, který má sloužit jak ke zlepšení zrychlení, tak i k úspoře paliva. Ve městských rychlostech dokáže vůz pohánět i sám.
Ferrari se holedbá, že jeho systém váží pouhých 40 kilo, což by byl opravdu skvělý výsledek. Otázkou je kapacita baterie, která bude pravděpodobně nevelká.
Zkrátka svět se mění. Nejvýkonnějším Ferrari 599 je nyní hybrid. Sice jen koncept, ale...
Ferrari nemá na výběr, musí stlačit spotřebu svých vozů co nejníže, jinak hrozí poměrně vysoké pokuty od EU. Sama značka říká, že za poslední tři roky se jí díky uvedení nových modelů California a 458 Italia podařilo stlačit průměrné emise o třetinu.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?