Yeti dostane nový motor: 1,4 TSI 90 kW/122 k

Yeti
Yeti, foto: Škoda Auto
Braňo Porubčan 29. ledna 2010 14:46
Sdílej:

Škoda sa rozhodla vyplniť dieru v ponuke medzi benzínovými motorizáciami. K dispozícii je zatiaľ základný agregát 1,2 TSI, za ním nasleduje až výkonová špička 1,8 TSI. Ponuku teda doplní benzínový motor 1,4 TSI známy aj z Octavie

Škodovka sa rozhodla postupne doplniť paletu motorizácií pre svoje prvé SUV, Škodu Yeti. Súčasná paleta benzínových motorizácií pozostávajúca z dvojice turbomotorov 1,2 TSI a 1,8 TSI bude za krátko doplnená o ďalšiu turbom preplňovanú novinku – 1,4 TSI.

Dôvody uvedenia benzínového agregátu 1,4 TSI sú logické, výkonová medzera medzi základným 105 – koňovým agregátom 1,2 TSI a najsilnejším 160 - koňovým motorom 1,8 TSI bola príliš veľká. Agregát 1,4 TSI, známy z modelov Octavia alebo Superb, bude aj v Škode Yeti naladený na maximálny výkon 90 kW/122 k.

Novinka v motorovej palete pre Škodu Yeti sa pod jej kapotou objaví ešte do začiatku leta, k dispozícii bude v kombinácii so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, alebo príplatkovým 7-stupňovým automatom DSG.

Stalo se
Trh s elektromobily
Čínský elektromobil BYD Atto 3

Tesla ztrácí své pozice v Evropě. Čínský BYD ji poprvé předběhl v prodeji elektromobilů

Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.

Zajímavosti
Ilustrační fotografie

Emisní skandál Volkswagenu: Čtyři bývalí manažeři odsouzeni, dva jdou do vězení

Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.

Testy aut
hyundai santa fe

Hyundai Santa Fe – zapomeňte na Kodiaq, Santa Fe hraje vyšší ligu za míň peněz

Kdybyste mi před deseti lety řekli, že jednou dám přednost značce Hyundai před německými modely, jako je Tiguan či Kodiaq, tak bych se jen tak lehce pousmál. Jenže ten den právě nastal a ačkoliv je to netradiční začátek recenze, tak rovnou „propálím“, jak se věci mají – vzal bych raději nové Santa Fe, než Kodiaq. Pojďte se podívat, proč tomu tak je a v čem se tento odvážný „kyborg“ liší od svých německých protějšků.

Testy aut
Audi Q5 50 TFSIe

Test ojetiny: Audi Q5 50 TFSIe – zánovní prémiový plug-in hybrid pod milion

Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.