Škoda sa rozhodla vyplniť dieru v ponuke medzi benzínovými motorizáciami. K dispozícii je zatiaľ základný agregát 1,2 TSI, za ním nasleduje až výkonová špička 1,8 TSI. Ponuku teda doplní benzínový motor 1,4 TSI známy aj z Octavie
Škodovka sa rozhodla postupne doplniť paletu motorizácií pre svoje prvé SUV, Škodu Yeti. Súčasná paleta benzínových motorizácií pozostávajúca z dvojice turbomotorov 1,2 TSI a 1,8 TSI bude za krátko doplnená o ďalšiu turbom preplňovanú novinku – 1,4 TSI.
Dôvody uvedenia benzínového agregátu 1,4 TSI sú logické, výkonová medzera medzi základným 105 – koňovým agregátom 1,2 TSI a najsilnejším 160 - koňovým motorom 1,8 TSI bola príliš veľká. Agregát 1,4 TSI, známy z modelov Octavia alebo Superb, bude aj v Škode Yeti naladený na maximálny výkon 90 kW/122 k.
Novinka v motorovej palete pre Škodu Yeti sa pod jej kapotou objaví ešte do začiatku leta, k dispozícii bude v kombinácii so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, alebo príplatkovým 7-stupňovým automatom DSG.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.