Alpina B7 Bi-Turbo sa po úspešnej minuloročnej premiére na autosalóne v Tokiu chystá aj na americký trh. Svojim vysokovýkonným agregátom 4,4 V8 Bi-Turbo s výkonom 373 kW/507 k sa stane najrýchlejším „sedmičkovým bavorákom“ v krajine.
Spoločnosť Alpina, tradičný úpravca modelov značky BMW, predstavila bodykit a výkonový doping aj pre vlajkovú loď prémiovej automobilky z Bavorska. Vlastnosti najvýkonnejšieho BMW radu 7 vybaveného celohliníkovým vidlicovým osemvalcom s objemom 4,4 litra s dvojitým preplňovaním dokázala Alpina ešte viac vylepšiť. Pokiaľ ide o úpravy motora, ten zaznamenal výkonový nárast na 507 konských síl (373 kW) a 700 Nm, čo zaručí sedanu bleskové zrýchlenie z nuly na stovku už za 4,8 sekundy. Maximálna rýchlosť je pritom elektronicky obmedzená na 280 km/h. Tieto úctyhodné parametre dokážu zabezpečiť plynulú akceleráciu prakticky v akomkoľvek jazdnom režime.
Osemvalcový agregát s celohliníkovou konštrukciou je posilnený dvojicou turbodúchadiel, spojený je so športovo naladenou 6-stupňovou automatickou prevodovkou Switch Tronic. Alpina B7 je vybavená adaptívnym odpružením podvozka s naladením Dynamic Damping Control a Active Roll Stabilization, ktoré umožňuje 3 voliteľné režimy jeho nastavenia – Comfort, Normal a Sport. Súčasťou úprav podvozka je jeho zníženie vpredu o 15 mm a vzadu o 10 mm.
Aby sa najrýchlejšie jazdiace BMW radu 7 odlíšilo od svojich pomalších bratov, Alpina preň pripravila úpravy interiéru aj exteriéru. Vonkajší vzhľad vozidla okoreňujú aerodynamické predné a zadné spoilery na nárazníkoch, dvojica leštených koncoviek výfuku na oboch stranách alebo až 21-palcové disky z ľahkých zliatin.
Interiér je vyladený v typicky luxusnom duchu BMW, ktorý Alpina okrem iného doplnila osvetlením priestoru na nastupovanie alebo dreveným obkladom interiéru. K dispozícii je aj celokožený interiér, drevené prevedenie stredovej konzoly, volant a volič automatickej prevodovky potiahnutý ručne prešívaným koženým obšitím alebo sedadlá s emblémom Alpine.
Premiéra Alpiny B7 Bi-Turbo na americkom trhu je naplánovaná na tohtoročný autosalón v Chicagu, ktorý otvorí svoje brány vo februári.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?