Alpina B7 Bi-Turbo sa po úspešnej minuloročnej premiére na autosalóne v Tokiu chystá aj na americký trh. Svojim vysokovýkonným agregátom 4,4 V8 Bi-Turbo s výkonom 373 kW/507 k sa stane najrýchlejším „sedmičkovým bavorákom“ v krajine.
Spoločnosť Alpina, tradičný úpravca modelov značky BMW, predstavila bodykit a výkonový doping aj pre vlajkovú loď prémiovej automobilky z Bavorska. Vlastnosti najvýkonnejšieho BMW radu 7 vybaveného celohliníkovým vidlicovým osemvalcom s objemom 4,4 litra s dvojitým preplňovaním dokázala Alpina ešte viac vylepšiť. Pokiaľ ide o úpravy motora, ten zaznamenal výkonový nárast na 507 konských síl (373 kW) a 700 Nm, čo zaručí sedanu bleskové zrýchlenie z nuly na stovku už za 4,8 sekundy. Maximálna rýchlosť je pritom elektronicky obmedzená na 280 km/h. Tieto úctyhodné parametre dokážu zabezpečiť plynulú akceleráciu prakticky v akomkoľvek jazdnom režime.
Osemvalcový agregát s celohliníkovou konštrukciou je posilnený dvojicou turbodúchadiel, spojený je so športovo naladenou 6-stupňovou automatickou prevodovkou Switch Tronic. Alpina B7 je vybavená adaptívnym odpružením podvozka s naladením Dynamic Damping Control a Active Roll Stabilization, ktoré umožňuje 3 voliteľné režimy jeho nastavenia – Comfort, Normal a Sport. Súčasťou úprav podvozka je jeho zníženie vpredu o 15 mm a vzadu o 10 mm.
Aby sa najrýchlejšie jazdiace BMW radu 7 odlíšilo od svojich pomalších bratov, Alpina preň pripravila úpravy interiéru aj exteriéru. Vonkajší vzhľad vozidla okoreňujú aerodynamické predné a zadné spoilery na nárazníkoch, dvojica leštených koncoviek výfuku na oboch stranách alebo až 21-palcové disky z ľahkých zliatin.
Interiér je vyladený v typicky luxusnom duchu BMW, ktorý Alpina okrem iného doplnila osvetlením priestoru na nastupovanie alebo dreveným obkladom interiéru. K dispozícii je aj celokožený interiér, drevené prevedenie stredovej konzoly, volant a volič automatickej prevodovky potiahnutý ručne prešívaným koženým obšitím alebo sedadlá s emblémom Alpine.
Premiéra Alpiny B7 Bi-Turbo na americkom trhu je naplánovaná na tohtoročný autosalón v Chicagu, ktorý otvorí svoje brány vo februári.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?