Alpina B7 Bi-Turbo sa po úspešnej minuloročnej premiére na autosalóne v Tokiu chystá aj na americký trh. Svojim vysokovýkonným agregátom 4,4 V8 Bi-Turbo s výkonom 373 kW/507 k sa stane najrýchlejším „sedmičkovým bavorákom“ v krajine.
Spoločnosť Alpina, tradičný úpravca modelov značky BMW, predstavila bodykit a výkonový doping aj pre vlajkovú loď prémiovej automobilky z Bavorska. Vlastnosti najvýkonnejšieho BMW radu 7 vybaveného celohliníkovým vidlicovým osemvalcom s objemom 4,4 litra s dvojitým preplňovaním dokázala Alpina ešte viac vylepšiť. Pokiaľ ide o úpravy motora, ten zaznamenal výkonový nárast na 507 konských síl (373 kW) a 700 Nm, čo zaručí sedanu bleskové zrýchlenie z nuly na stovku už za 4,8 sekundy. Maximálna rýchlosť je pritom elektronicky obmedzená na 280 km/h. Tieto úctyhodné parametre dokážu zabezpečiť plynulú akceleráciu prakticky v akomkoľvek jazdnom režime.
Osemvalcový agregát s celohliníkovou konštrukciou je posilnený dvojicou turbodúchadiel, spojený je so športovo naladenou 6-stupňovou automatickou prevodovkou Switch Tronic. Alpina B7 je vybavená adaptívnym odpružením podvozka s naladením Dynamic Damping Control a Active Roll Stabilization, ktoré umožňuje 3 voliteľné režimy jeho nastavenia – Comfort, Normal a Sport. Súčasťou úprav podvozka je jeho zníženie vpredu o 15 mm a vzadu o 10 mm.
Aby sa najrýchlejšie jazdiace BMW radu 7 odlíšilo od svojich pomalších bratov, Alpina preň pripravila úpravy interiéru aj exteriéru. Vonkajší vzhľad vozidla okoreňujú aerodynamické predné a zadné spoilery na nárazníkoch, dvojica leštených koncoviek výfuku na oboch stranách alebo až 21-palcové disky z ľahkých zliatin.
Interiér je vyladený v typicky luxusnom duchu BMW, ktorý Alpina okrem iného doplnila osvetlením priestoru na nastupovanie alebo dreveným obkladom interiéru. K dispozícii je aj celokožený interiér, drevené prevedenie stredovej konzoly, volant a volič automatickej prevodovky potiahnutý ručne prešívaným koženým obšitím alebo sedadlá s emblémom Alpine.
Premiéra Alpiny B7 Bi-Turbo na americkom trhu je naplánovaná na tohtoročný autosalón v Chicagu, ktorý otvorí svoje brány vo februári.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.