Alpina B7 Bi-Turbo sa po úspešnej minuloročnej premiére na autosalóne v Tokiu chystá aj na americký trh. Svojim vysokovýkonným agregátom 4,4 V8 Bi-Turbo s výkonom 373 kW/507 k sa stane najrýchlejším „sedmičkovým bavorákom“ v krajine.
Spoločnosť Alpina, tradičný úpravca modelov značky BMW, predstavila bodykit a výkonový doping aj pre vlajkovú loď prémiovej automobilky z Bavorska. Vlastnosti najvýkonnejšieho BMW radu 7 vybaveného celohliníkovým vidlicovým osemvalcom s objemom 4,4 litra s dvojitým preplňovaním dokázala Alpina ešte viac vylepšiť. Pokiaľ ide o úpravy motora, ten zaznamenal výkonový nárast na 507 konských síl (373 kW) a 700 Nm, čo zaručí sedanu bleskové zrýchlenie z nuly na stovku už za 4,8 sekundy. Maximálna rýchlosť je pritom elektronicky obmedzená na 280 km/h. Tieto úctyhodné parametre dokážu zabezpečiť plynulú akceleráciu prakticky v akomkoľvek jazdnom režime.
Osemvalcový agregát s celohliníkovou konštrukciou je posilnený dvojicou turbodúchadiel, spojený je so športovo naladenou 6-stupňovou automatickou prevodovkou Switch Tronic. Alpina B7 je vybavená adaptívnym odpružením podvozka s naladením Dynamic Damping Control a Active Roll Stabilization, ktoré umožňuje 3 voliteľné režimy jeho nastavenia – Comfort, Normal a Sport. Súčasťou úprav podvozka je jeho zníženie vpredu o 15 mm a vzadu o 10 mm.
Aby sa najrýchlejšie jazdiace BMW radu 7 odlíšilo od svojich pomalších bratov, Alpina preň pripravila úpravy interiéru aj exteriéru. Vonkajší vzhľad vozidla okoreňujú aerodynamické predné a zadné spoilery na nárazníkoch, dvojica leštených koncoviek výfuku na oboch stranách alebo až 21-palcové disky z ľahkých zliatin.
Interiér je vyladený v typicky luxusnom duchu BMW, ktorý Alpina okrem iného doplnila osvetlením priestoru na nastupovanie alebo dreveným obkladom interiéru. K dispozícii je aj celokožený interiér, drevené prevedenie stredovej konzoly, volant a volič automatickej prevodovky potiahnutý ručne prešívaným koženým obšitím alebo sedadlá s emblémom Alpine.
Premiéra Alpiny B7 Bi-Turbo na americkom trhu je naplánovaná na tohtoročný autosalón v Chicagu, ktorý otvorí svoje brány vo februári.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?