Ferrari představilo jeden z dalších skvostů vyvinutých ve spolupráci s karosárnou Pininfarina. Jde o velmi speciální 599 GTB.
Zlatá karoserie, nebe nad hlavou, to vše dokáží splnit marchři z trochu tajemené dílny Special Products. Co všechno z jejich bran už vyjelo, nevíme, jisté je jen, že již upravili jedno Enzo na fascinující P4/5.
Právě představený P540 bude, podobně jako P4/5, jediný svého druhu. Vychází z kupé 599 GTB, ale ve spolupráci s karosárnou Pininfarina ho v dílnách připravili o střechu.
To se samozřejmě neobešlo bez vyztužení, nicméně použití dílů z karbonu nadbytečnou váhu téměř celou kompenzovalo, P540 je jen o neznatelných 20 kilo těžší než klasická 599 GTB.
Od začátku až do představení trval projekt 14měsíců a neznámý kupec za něj zaplatil úplně stejně neznámou cenu. Jisté je snad jen to, že nebyla nízká...
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?