Opel Corsa EcoFlex si vystačí s 3,7l nafty na 100 km

Corsa ecoFLEX
Corsa ecoFLEX, foto: Opel
Braňo Porubčan 31. října 2009 09:51
Sdílej:

Opel Corsa EcoFlex si od budúceho roka vystačí s minimom paliva, a to vďaka novému motoru 1,3 CDTI, prevzatému z novej Astry. Ten je oproti súčasnej ekologickej verzii výkonnejší a zároveň úspornejší.

Opel Corsa sa od budúceho roka bude snažiť zaradiť k rekordmanom v najnižšej spotrebe vo svojej triede. Pomôže mu k tomu nový agregát 1,3 CDTI prevzatý z väčšej Astry, ktorý oproti súčasnému eko-prevedeniu EcoFlex ponúka nižšiu spotrebu a zároveň vyšší výkon a podstatne lepšiu dynamiku.

Aktuálny Opel Corsa EcoFlex s agregátom 1,3 CDTI ponúka výkon 55 kW a 170 Nm, priemerná spotreba má hodnotu 4,1 litra nafty na 100 km. Od nového roka je pre verziu EcoFlex pripravený vylepšený agregát rovnakého objemu, bude však disponovať zvýšeným výkonom na 70 kW a taktiež krútiacim momentom s hodnotou 190 Nm.

Vďaka optimalizácii aerodynamických prvkov karosérie, zníženému podvozku o 20 mm a pneumatikám so zníženým valivým odporom dosiahne Corsa EcoFlex priemernú spotrebu len 3,7 l/100 km, čo je jedna z najnižších hodnôt spotreby vo svojej triede.

Verzia EcoFlex však nebude žiadnou brzdou premávky ako by sa mohlo zdať. Agregát prepožičiava vozidlu celkom dospelé parametre, veď posúďte sami – akcelerácia 0-100 km/h prebehne za 12,3 s (-2,6 s), maximálna rýchlosť dosahuje hodnotu 177 km/h (+11 km/h).

Dobrou správou je, že cena verzie EcoFlex sa ani s príchodom vylepšeného výkonnejšieho a zároveň úspornejšieho agregátu nemení, novinkou je možnosť objednať si verziu EcoFlex vo všetkých stupňoch výbavy.

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?