Opel Corsa EcoFlex si od budúceho roka vystačí s minimom paliva, a to vďaka novému motoru 1,3 CDTI, prevzatému z novej Astry. Ten je oproti súčasnej ekologickej verzii výkonnejší a zároveň úspornejší.
Opel Corsa sa od budúceho roka bude snažiť zaradiť k rekordmanom v najnižšej spotrebe vo svojej triede. Pomôže mu k tomu nový agregát 1,3 CDTI prevzatý z väčšej Astry, ktorý oproti súčasnému eko-prevedeniu EcoFlex ponúka nižšiu spotrebu a zároveň vyšší výkon a podstatne lepšiu dynamiku.
Aktuálny Opel Corsa EcoFlex s agregátom 1,3 CDTI ponúka výkon 55 kW a 170 Nm, priemerná spotreba má hodnotu 4,1 litra nafty na 100 km. Od nového roka je pre verziu EcoFlex pripravený vylepšený agregát rovnakého objemu, bude však disponovať zvýšeným výkonom na 70 kW a taktiež krútiacim momentom s hodnotou 190 Nm.
Vďaka optimalizácii aerodynamických prvkov karosérie, zníženému podvozku o 20 mm a pneumatikám so zníženým valivým odporom dosiahne Corsa EcoFlex priemernú spotrebu len 3,7 l/100 km, čo je jedna z najnižších hodnôt spotreby vo svojej triede.
Verzia EcoFlex však nebude žiadnou brzdou premávky ako by sa mohlo zdať. Agregát prepožičiava vozidlu celkom dospelé parametre, veď posúďte sami – akcelerácia 0-100 km/h prebehne za 12,3 s (-2,6 s), maximálna rýchlosť dosahuje hodnotu 177 km/h (+11 km/h).
Dobrou správou je, že cena verzie EcoFlex sa ani s príchodom vylepšeného výkonnejšieho a zároveň úspornejšieho agregátu nemení, novinkou je možnosť objednať si verziu EcoFlex vo všetkých stupňoch výbavy.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.