Opel Corsa EcoFlex si od budúceho roka vystačí s minimom paliva, a to vďaka novému motoru 1,3 CDTI, prevzatému z novej Astry. Ten je oproti súčasnej ekologickej verzii výkonnejší a zároveň úspornejší.
Opel Corsa sa od budúceho roka bude snažiť zaradiť k rekordmanom v najnižšej spotrebe vo svojej triede. Pomôže mu k tomu nový agregát 1,3 CDTI prevzatý z väčšej Astry, ktorý oproti súčasnému eko-prevedeniu EcoFlex ponúka nižšiu spotrebu a zároveň vyšší výkon a podstatne lepšiu dynamiku.
Aktuálny Opel Corsa EcoFlex s agregátom 1,3 CDTI ponúka výkon 55 kW a 170 Nm, priemerná spotreba má hodnotu 4,1 litra nafty na 100 km. Od nového roka je pre verziu EcoFlex pripravený vylepšený agregát rovnakého objemu, bude však disponovať zvýšeným výkonom na 70 kW a taktiež krútiacim momentom s hodnotou 190 Nm.
Vďaka optimalizácii aerodynamických prvkov karosérie, zníženému podvozku o 20 mm a pneumatikám so zníženým valivým odporom dosiahne Corsa EcoFlex priemernú spotrebu len 3,7 l/100 km, čo je jedna z najnižších hodnôt spotreby vo svojej triede.
Verzia EcoFlex však nebude žiadnou brzdou premávky ako by sa mohlo zdať. Agregát prepožičiava vozidlu celkom dospelé parametre, veď posúďte sami – akcelerácia 0-100 km/h prebehne za 12,3 s (-2,6 s), maximálna rýchlosť dosahuje hodnotu 177 km/h (+11 km/h).
Dobrou správou je, že cena verzie EcoFlex sa ani s príchodom vylepšeného výkonnejšieho a zároveň úspornejšieho agregátu nemení, novinkou je možnosť objednať si verziu EcoFlex vo všetkých stupňoch výbavy.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.