Brabus, to jsou rychlá a silná sportovní auta, upravené a přeposilované Mercedesy a Smarty. Ale co dělat až benzín dojde?
Vypadá to tak, že doba spalovací pomalu ale jistě končí. Všechny automobilky se soustředí na vývoj když už ne přímo elektromobilů, tak alespoň hybridů. Čím ale nahradit skvostná slova jako "turbo" a podobná, kterými se označovaly silné sporťáky?
Brabus vypustil svůj koncept Smartu s elektrickým pohonem jeho název je Brabus Ultimate High Voltage, nabízí se tedy otázka, bude místo turb, vysokootáčkových motorů a dalších libozvučných přízvisek nově nejžádanější variantou model High Voltage?
Nechme filosofování, Smart je pro zástavbu elektrického pohonu vozem téměř ideálním. Jeho konstrukce je projektována na městské pojížďky a právě tam se elektrovozy prosadí nejlépe.
Sada baterií z Lithium-Ionové technologie živí motor o výkonu 82 koní, který rozhýbe městské přibližovadlo na stovku za necelých deset sekund. Dojezd je kolem sta kilometrů maximální rychlost je omezena na 130 km/h.
K dispozici je řidičům ještě takové šidítko. Vzhledem k tomu, že elektromotor je velmi tichý, nabídne posádce simulaci zvuku různých motorů, které sporťáku příslušení více než bzučení elektromotoru.
Úpravce se ohledně výroby tváří zatím docela neurčitě, ale podle všeho je vývoj už docela daleko.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.