Brabus, to jsou rychlá a silná sportovní auta, upravené a přeposilované Mercedesy a Smarty. Ale co dělat až benzín dojde?
Vypadá to tak, že doba spalovací pomalu ale jistě končí. Všechny automobilky se soustředí na vývoj když už ne přímo elektromobilů, tak alespoň hybridů. Čím ale nahradit skvostná slova jako "turbo" a podobná, kterými se označovaly silné sporťáky?
Brabus vypustil svůj koncept Smartu s elektrickým pohonem jeho název je Brabus Ultimate High Voltage, nabízí se tedy otázka, bude místo turb, vysokootáčkových motorů a dalších libozvučných přízvisek nově nejžádanější variantou model High Voltage?
Nechme filosofování, Smart je pro zástavbu elektrického pohonu vozem téměř ideálním. Jeho konstrukce je projektována na městské pojížďky a právě tam se elektrovozy prosadí nejlépe.
Sada baterií z Lithium-Ionové technologie živí motor o výkonu 82 koní, který rozhýbe městské přibližovadlo na stovku za necelých deset sekund. Dojezd je kolem sta kilometrů maximální rychlost je omezena na 130 km/h.
K dispozici je řidičům ještě takové šidítko. Vzhledem k tomu, že elektromotor je velmi tichý, nabídne posádce simulaci zvuku různých motorů, které sporťáku příslušení více než bzučení elektromotoru.
Úpravce se ohledně výroby tváří zatím docela neurčitě, ale podle všeho je vývoj už docela daleko.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?