POTULKY PO SHOWROOMOCH: Novinka od škodovky - model YETI - konečne prišiel do predajní. Naša zvedavosť nás postavila tvárov v tvár novému škodováckemu SUV, ponúkame vám prvé statické dojmy a fotografie.
Česká automobilová novinka s originálnym menom je tu! Škoda Yeti v týchto dňoch práve prichádza do autosalónov a predajní. Nenechali sme nič na náhodu a nové SUV od Škody sme si boli osobne pozrieť v jednej z predajní vozidiel Škoda. Už teraz vám vieme sľúbiť, že v krátkom čase sa s vami podelíme o jazdné zážitky s novým Yeti-m v klasickom redakčnom teste.
Pred podrobnejším testom, ktorý v blízkej budúcnosti prebehne, sme sa však zoznámili so Škodou Yeti aspoň staticky v showroome. Novinka nás hneď po príchode do predajne zaujala svojim mohutným a hranatým dizajnom, auto ako celok však pôsobí celkom kompaktne. Vystavený kus bol v svetlo-modrej metalíze, sme však toho názoru, že českému SUV viac pristanú tmavšie farebné odtiene. Prednej časti dominujú, podobne ako pri koncepte, okrúhle hmlové svetlomety, v ktorých sú integrované svetlomety pre denné svietenie. Zadné hranatejšie partie dodávajú Škode Yeti off-roadový výraz.
Interiér ponúka mix prvkov z faceliftovanej Octavie a Superbu, čo určite nie je na škodu. Pôsobí vcelku kvalitným a útulným dojmom, prekvapila nás aj jeho priestrannosť. Miesto pre predných pasažierov je v poriadku, vzadu nájdeme posuvnú lavicu s nastaviteľným sklonom operadiel prevzatú z modelu Roomster. Variabilita batožinového priestoru po jednoduchej demontáži zadných sedadiel je ukážková, celkovo sa du jeho útrob zmestí 1 760 litrov batožiny.
Celkovo sa nám nový Yeti veľmi zapáčil, otázkou však zatiaľ ostáva základná cena modelu s novým maloobjemovým turbomotorom 1,2 TSI (77 kW), ktorý príde na rad až v novom roku. Do predajní, a následne aj na naše cesty, najprv zavítajú bohatšie vybavené verzie so vznetovým agregátom 2,0 TDI CR v troch výkonových verziách – 81 kW, 103 kW a 125 kW. K dispozícii bude aj benzínový turbomotor 1,8 TSI (118 kW).
Verzia 4x2 bude k dispozícii s najslabším benzínovým a naftovým motorom, pre zvyšok je pripravený pohon všetkých štyroch kolies zabezpečený spojkou Haldex najnovšej generácie. Všetky motorizácie (okrem najslabšej naftovej – 81 kW) budú kombinované s manuálnou 6-stupňovou prevodovkou, pre najslabšie benzínové Yeti 1,2 TSI je za príplatok pripravený 7-stupňový automat DSG.
Prvé statické dojmy máme za sebou, ako sme v úvode článku spomínali, už čoskoro sa môžete tešiť na klasický redakčný test nového škodováckeho SUV.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.