Škoda Yeti už zavítala do predajní + FOTO

Yeti
Yeti, foto: www.autoroad.cz / Braňo Porubčan
Braňo Porubčan 4. září 2009 06:30
Sdílej:

POTULKY PO SHOWROOMOCH: Novinka od škodovky - model YETI - konečne prišiel do predajní. Naša zvedavosť nás postavila tvárov v tvár novému škodováckemu SUV, ponúkame vám prvé statické dojmy a fotografie.

Česká automobilová novinka s originálnym menom je tu! Škoda Yeti v týchto dňoch práve prichádza do autosalónov a predajní. Nenechali sme nič na náhodu a nové SUV od Škody sme si boli osobne pozrieť v jednej z predajní vozidiel Škoda. Už teraz vám vieme sľúbiť, že v krátkom čase sa s vami podelíme o jazdné zážitky s novým Yeti-m v klasickom redakčnom teste.

Pred podrobnejším testom, ktorý v blízkej budúcnosti prebehne, sme sa však zoznámili so Škodou Yeti aspoň staticky v showroome. Novinka nás hneď po príchode do predajne zaujala svojim mohutným a hranatým dizajnom, auto ako celok však pôsobí celkom kompaktne. Vystavený kus bol v svetlo-modrej metalíze, sme však toho názoru, že českému SUV viac pristanú tmavšie farebné odtiene. Prednej časti dominujú, podobne ako pri koncepte, okrúhle hmlové svetlomety, v ktorých sú integrované svetlomety pre denné svietenie. Zadné hranatejšie partie dodávajú Škode Yeti off-roadový výraz.

Interiér ponúka mix prvkov z faceliftovanej Octavie a Superbu, čo určite nie je na škodu. Pôsobí vcelku kvalitným a útulným dojmom, prekvapila nás aj jeho priestrannosť. Miesto pre predných pasažierov je v poriadku, vzadu nájdeme posuvnú lavicu s nastaviteľným sklonom operadiel prevzatú z modelu Roomster. Variabilita batožinového priestoru po jednoduchej demontáži zadných sedadiel je ukážková, celkovo sa du jeho útrob zmestí 1 760 litrov batožiny.

Celkovo sa nám nový Yeti veľmi zapáčil, otázkou však zatiaľ ostáva základná cena modelu s novým maloobjemovým turbomotorom 1,2 TSI (77 kW), ktorý príde na rad až v novom roku. Do predajní, a následne aj na naše cesty, najprv zavítajú bohatšie vybavené verzie so vznetovým agregátom 2,0 TDI CR v troch výkonových verziách – 81 kW, 103 kW a 125 kW. K dispozícii bude aj benzínový turbomotor 1,8 TSI (118 kW).

Verzia 4x2 bude k dispozícii s najslabším benzínovým a naftovým motorom, pre zvyšok je pripravený pohon všetkých štyroch kolies zabezpečený spojkou Haldex najnovšej generácie. Všetky motorizácie (okrem najslabšej naftovej – 81 kW) budú kombinované s manuálnou 6-stupňovou prevodovkou, pre najslabšie benzínové Yeti 1,2 TSI je za príplatok pripravený 7-stupňový automat DSG.

Prvé statické dojmy máme za sebou, ako sme v úvode článku spomínali, už čoskoro sa môžete tešiť na klasický redakčný test nového škodováckeho SUV.

Témata:
Stalo se
Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.