POTULKY PO SHOWROOMOCH: Novinka od škodovky - model YETI - konečne prišiel do predajní. Naša zvedavosť nás postavila tvárov v tvár novému škodováckemu SUV, ponúkame vám prvé statické dojmy a fotografie.
Česká automobilová novinka s originálnym menom je tu! Škoda Yeti v týchto dňoch práve prichádza do autosalónov a predajní. Nenechali sme nič na náhodu a nové SUV od Škody sme si boli osobne pozrieť v jednej z predajní vozidiel Škoda. Už teraz vám vieme sľúbiť, že v krátkom čase sa s vami podelíme o jazdné zážitky s novým Yeti-m v klasickom redakčnom teste.
Pred podrobnejším testom, ktorý v blízkej budúcnosti prebehne, sme sa však zoznámili so Škodou Yeti aspoň staticky v showroome. Novinka nás hneď po príchode do predajne zaujala svojim mohutným a hranatým dizajnom, auto ako celok však pôsobí celkom kompaktne. Vystavený kus bol v svetlo-modrej metalíze, sme však toho názoru, že českému SUV viac pristanú tmavšie farebné odtiene. Prednej časti dominujú, podobne ako pri koncepte, okrúhle hmlové svetlomety, v ktorých sú integrované svetlomety pre denné svietenie. Zadné hranatejšie partie dodávajú Škode Yeti off-roadový výraz.
Interiér ponúka mix prvkov z faceliftovanej Octavie a Superbu, čo určite nie je na škodu. Pôsobí vcelku kvalitným a útulným dojmom, prekvapila nás aj jeho priestrannosť. Miesto pre predných pasažierov je v poriadku, vzadu nájdeme posuvnú lavicu s nastaviteľným sklonom operadiel prevzatú z modelu Roomster. Variabilita batožinového priestoru po jednoduchej demontáži zadných sedadiel je ukážková, celkovo sa du jeho útrob zmestí 1 760 litrov batožiny.
Celkovo sa nám nový Yeti veľmi zapáčil, otázkou však zatiaľ ostáva základná cena modelu s novým maloobjemovým turbomotorom 1,2 TSI (77 kW), ktorý príde na rad až v novom roku. Do predajní, a následne aj na naše cesty, najprv zavítajú bohatšie vybavené verzie so vznetovým agregátom 2,0 TDI CR v troch výkonových verziách – 81 kW, 103 kW a 125 kW. K dispozícii bude aj benzínový turbomotor 1,8 TSI (118 kW).
Verzia 4x2 bude k dispozícii s najslabším benzínovým a naftovým motorom, pre zvyšok je pripravený pohon všetkých štyroch kolies zabezpečený spojkou Haldex najnovšej generácie. Všetky motorizácie (okrem najslabšej naftovej – 81 kW) budú kombinované s manuálnou 6-stupňovou prevodovkou, pre najslabšie benzínové Yeti 1,2 TSI je za príplatok pripravený 7-stupňový automat DSG.
Prvé statické dojmy máme za sebou, ako sme v úvode článku spomínali, už čoskoro sa môžete tešiť na klasický redakčný test nového škodováckeho SUV.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.