Peugeot se chce na vrcholu evropské autosalonové sezony, na autosalonu ve Frankfurtu, blýsknout dvěma novými hybridními vozy.
Peugeot na nadcházejícím autosalonu v německém Frankfurtu ukáže záplavu novinek a koncpetů.
Peugeot se rozhodl světu ukázat jak daleko je s hybridní technologií, kterou společně s Citroënem vyvíjí. Na rozdíl od většiny konkurentů kombinuje automobilka s elektromotorem motory dieselové, nikoliv benzínové.
Své pohonné ústrojí ukazuje pod kapotou MPV 3008, které se do dvou let dostane právě s tímto pohonem do sériové výroby. Podobný systém je kryt i pod ladnými plechy Peugeotu RCZ, který má ve Frankfurtu světovou premiéru.
Důležité je, že automobilka použila trochu odlišný systém pohonu než většina konkurence, zatímco dieselový motor pohání přední nápravu, elektromotory se starají výhradně o nápravu zadní. I bez převodových ústrojí jsou tak hybridní Peugeoty čtyřkolkami. Podobný systém využívá například Lexus u svého SUV RX, je ale méně obvyklý.
Úplné nové MPV 5008 jsme si již představili v tomto článku, podobně jako nové kupé RCZ.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.