Peugeot se chce na vrcholu evropské autosalonové sezony, na autosalonu ve Frankfurtu, blýsknout dvěma novými hybridními vozy.
Peugeot na nadcházejícím autosalonu v německém Frankfurtu ukáže záplavu novinek a koncpetů.
Peugeot se rozhodl světu ukázat jak daleko je s hybridní technologií, kterou společně s Citroënem vyvíjí. Na rozdíl od většiny konkurentů kombinuje automobilka s elektromotorem motory dieselové, nikoliv benzínové.
Své pohonné ústrojí ukazuje pod kapotou MPV 3008, které se do dvou let dostane právě s tímto pohonem do sériové výroby. Podobný systém je kryt i pod ladnými plechy Peugeotu RCZ, který má ve Frankfurtu světovou premiéru.
Důležité je, že automobilka použila trochu odlišný systém pohonu než většina konkurence, zatímco dieselový motor pohání přední nápravu, elektromotory se starají výhradně o nápravu zadní. I bez převodových ústrojí jsou tak hybridní Peugeoty čtyřkolkami. Podobný systém využívá například Lexus u svého SUV RX, je ale méně obvyklý.
Úplné nové MPV 5008 jsme si již představili v tomto článku, podobně jako nové kupé RCZ.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?