Peugeot se chce na vrcholu evropské autosalonové sezony, na autosalonu ve Frankfurtu, blýsknout dvěma novými hybridními vozy.
Peugeot na nadcházejícím autosalonu v německém Frankfurtu ukáže záplavu novinek a koncpetů.
Peugeot se rozhodl světu ukázat jak daleko je s hybridní technologií, kterou společně s Citroënem vyvíjí. Na rozdíl od většiny konkurentů kombinuje automobilka s elektromotorem motory dieselové, nikoliv benzínové.
Své pohonné ústrojí ukazuje pod kapotou MPV 3008, které se do dvou let dostane právě s tímto pohonem do sériové výroby. Podobný systém je kryt i pod ladnými plechy Peugeotu RCZ, který má ve Frankfurtu světovou premiéru.
Důležité je, že automobilka použila trochu odlišný systém pohonu než většina konkurence, zatímco dieselový motor pohání přední nápravu, elektromotory se starají výhradně o nápravu zadní. I bez převodových ústrojí jsou tak hybridní Peugeoty čtyřkolkami. Podobný systém využívá například Lexus u svého SUV RX, je ale méně obvyklý.
Úplné nové MPV 5008 jsme si již představili v tomto článku, podobně jako nové kupé RCZ.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?