Peugeot se chce na vrcholu evropské autosalonové sezony, na autosalonu ve Frankfurtu, blýsknout dvěma novými hybridními vozy.
Peugeot na nadcházejícím autosalonu v německém Frankfurtu ukáže záplavu novinek a koncpetů.
Peugeot se rozhodl světu ukázat jak daleko je s hybridní technologií, kterou společně s Citroënem vyvíjí. Na rozdíl od většiny konkurentů kombinuje automobilka s elektromotorem motory dieselové, nikoliv benzínové.
Své pohonné ústrojí ukazuje pod kapotou MPV 3008, které se do dvou let dostane právě s tímto pohonem do sériové výroby. Podobný systém je kryt i pod ladnými plechy Peugeotu RCZ, který má ve Frankfurtu světovou premiéru.
Důležité je, že automobilka použila trochu odlišný systém pohonu než většina konkurence, zatímco dieselový motor pohání přední nápravu, elektromotory se starají výhradně o nápravu zadní. I bez převodových ústrojí jsou tak hybridní Peugeoty čtyřkolkami. Podobný systém využívá například Lexus u svého SUV RX, je ale méně obvyklý.
Úplné nové MPV 5008 jsme si již představili v tomto článku, podobně jako nové kupé RCZ.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.