Vzpomínáte si ještě na Smart Roadster, malý a lehoučký sporťák se slabým motůrkem, který rozdával radost z jízdy na potkání. Možná se vrátí.
Mercedes si totiž nechal zaregistrovat zajímavou trojmístnou konstrukci vozu, podobnou té, kterou kdysi používal McLaren F1.
Ta Smartovská je ale zajímavá v tom, že cestující sedí až téměř za řidičem na rozdíl od zmíněného McLarenu, kde byl řidič jen trochu "povystrčen".
Zajímavé je i to, v jakém voze by takováto koncepce mohla být umístěna. Mercedes ji zakreslil do obrysu Smartu Roadster.
Pokud se podíváme na výrobní řadu, tak je nereálné, aby byla takto řazená sedadla umístěna v malém ForTwo, to by jen prodlužovalo délku vozu. Na druhou stranu i v klasickém rodinném městském hatchbacku by trojice sedadel asi jen těžko našla uplatnění. Rýsuje se tak nástupce odpískaného Roadsteru?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?