Vzpomínáte si ještě na Smart Roadster, malý a lehoučký sporťák se slabým motůrkem, který rozdával radost z jízdy na potkání. Možná se vrátí.
Mercedes si totiž nechal zaregistrovat zajímavou trojmístnou konstrukci vozu, podobnou té, kterou kdysi používal McLaren F1.
Ta Smartovská je ale zajímavá v tom, že cestující sedí až téměř za řidičem na rozdíl od zmíněného McLarenu, kde byl řidič jen trochu "povystrčen".
Zajímavé je i to, v jakém voze by takováto koncepce mohla být umístěna. Mercedes ji zakreslil do obrysu Smartu Roadster.
Pokud se podíváme na výrobní řadu, tak je nereálné, aby byla takto řazená sedadla umístěna v malém ForTwo, to by jen prodlužovalo délku vozu. Na druhou stranu i v klasickém rodinném městském hatchbacku by trojice sedadel asi jen těžko našla uplatnění. Rýsuje se tak nástupce odpískaného Roadsteru?
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?