Nevstoupíš dvakrát do téže řeky? tak něco takového v byznysu tak úplně neplatí. Důkazem budiž nové jednání Mercedesu a Renaultu o oživení projektu velkého Smartu.
Vzpomínáte si ještě na Smart Fourfour? Šlo o model s originálním designem vyvíjen Smartem spolu s Mitsubishi, kde ho potom prodávali jako Colt.
Šlo o poměrně neúspěšný model, jeho výroba se kvůli finančním potížím Smartu poměrně rychle zastavila a z Forfouru se stala téměř raritka. Podobně jako ze sportovního Formore.
Mercedes, pod který Smart spadá, ale myšlenku většího Smartu přece jenom nezavrhl. Podle všeho nyní začal jednat s Renaultem o spolupráci při přípravě takového vozu.
Do hry navíc vstupuje ještě jedna záležitost, Mercedes by měl pomalu začít vyvíjet nástupce svých tříd A a B a již dříve uvedl, že pro tyto modely nehodlá použít unikátního sendvičového systému podlahy. jinak řečeno, příští třídy A a B budou klasickými hatchbacky, v případě třídy B asi spíš MPV.
Nahrává to tedy spekulacím, bude čtyřdveřový Smart derivátem třídy A? Nebo snad Mercedes změnil své rozhodnutí zanechat sendvičového podvozku a klasický hatchback nechá na Smartu?
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?