V České republice a Německu dnes oficiálně začíná prodej kompaktního SUV Škoda Yeti. Katalogové ceny startují na 600 tisících Kč. Levnější verze přijdou na trh až později.
Ode dneška tak jsou k dispozici jen dvě nejvyšší výbavy v kombinaci s dvěma motorizacemi. Benzinové agregáty zastupuje povedená přeplňovaná osmnáctistovka TSI o výkonu 118 kW (160 k) a točivém momentu 250 Nm v širokém rozpětí 1500-4500 otáček za minutu. Žezlo nafty drží v tomto případě dvoulitr TDI se vstřikováním typu common rail a výkonem 103 kW (140 k). Kroutící moment zde vrcholí na hodnotě 320 mezi 1750-2500 ot./min.
Obě zmíněné pohonné jednotky se dodávají výhradně s pohonem všech čtyř kol a zájemci o dvoukolku si tak budou muset počkat na levnější verze se slabšími motory, které se dostanou na trh zřejmě na podzim.
Výbavový stupeň Ambition nabídne v základu například 16" hliníková kola MOON, kolení airbag řidiče, hlavové airbagy, integrované přední mlhové světlomety, tempomat či autorádio Blues s možností přehrávání CD a MP3.
Nejvyšší výbava Experience nabídne navíc 17" hliníková kola DOLOMIT, přední mlhové světlomety s Corner funkcí, dvouzónovou klimatizaci Climatronic, čtyřramenný multifunkční kožený volant, vyhřívaná přední sedadla, autorádio Swing včetně osmi reproduktorů a zadní parkovací senzory.
Standardem u všech verzí jsou třeba čelní a boční airbagy, ABS s ESP, elektronická uzávěrka diferenciálu, elektrické ovládání předních oken nebo centrální zamykání.
ČESKÉ CENY: Ambition Experience 1.8 TSI 118 kW 4x4 6 MP 599 800 Kč 629 800 Kč 2.0 TDI 103 kW 4x4 6 MP 619 800 Kč 649 800 Kč
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?