Slovenská továrna automobilky PSA Peugeot Citroën zaznamenala díky zavedení šrotovného na Slovensku a ostatních evropských zemích výrazný nárůst objednávek.
Automobilka tak prodloužila o hodinu odpolední směnu ve všech částech výroby, kromě lisovny. Tam už totiž několik týdnů pracují na tři směny.
"Zvýšený zájem je již i o model Peugeot 207. Poptávka je vyšší než současný objem výroby," vysvětlil důvody prodloužení odpoledních směn Peter Švec, mluvčí slovenské divize PSA Peugeot Citroën.
O hodinu déle začnou zaměstnanci pracovat od 1. června, opatření bude trvat osm týdnů a skončí 24. července.
"Zaměřujeme se na výrobu malých vozidel s nízkou spotřebou a nízkými emisemi CO2. Oba naše modely spadají pod kategorii vozidel, jejichž koupě je zvýhodněná ekologickými bonusy na trhu v Německu, Itálii a ve Francii," vysvětlil důvod nárůstu poptávky Švec.
V trnavské továrně PSA pracují tři tisíce zaměstnanců. Továrna PSA Peugeot Citroën spustila výrobu v Trnavě v červnu 2006. Jako první začala vyrábět model Peugeot 207, v prvním čtvrtletí roku 2009 pak uvedla na trh novinku Citroën C3 Picasso.
S ohromným nárůstem poptávky se potýká i mladoboleslavská automobilka Škoda Auto. Její představitelé se již nekolik týdnů snaží najít způsob, jak přizpůsobit výrobu množství objednávek. Hovoří se o pracovních sobotách, či přesunutí části výroby do továrny ve Vrchlabí. Finální rozhodnutí ale zatím nepadlo.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?