Slovenská továrna automobilky PSA Peugeot Citroën zaznamenala díky zavedení šrotovného na Slovensku a ostatních evropských zemích výrazný nárůst objednávek.
Automobilka tak prodloužila o hodinu odpolední směnu ve všech částech výroby, kromě lisovny. Tam už totiž několik týdnů pracují na tři směny.
"Zvýšený zájem je již i o model Peugeot 207. Poptávka je vyšší než současný objem výroby," vysvětlil důvody prodloužení odpoledních směn Peter Švec, mluvčí slovenské divize PSA Peugeot Citroën.
O hodinu déle začnou zaměstnanci pracovat od 1. června, opatření bude trvat osm týdnů a skončí 24. července.
"Zaměřujeme se na výrobu malých vozidel s nízkou spotřebou a nízkými emisemi CO2. Oba naše modely spadají pod kategorii vozidel, jejichž koupě je zvýhodněná ekologickými bonusy na trhu v Německu, Itálii a ve Francii," vysvětlil důvod nárůstu poptávky Švec.
V trnavské továrně PSA pracují tři tisíce zaměstnanců. Továrna PSA Peugeot Citroën spustila výrobu v Trnavě v červnu 2006. Jako první začala vyrábět model Peugeot 207, v prvním čtvrtletí roku 2009 pak uvedla na trh novinku Citroën C3 Picasso.
S ohromným nárůstem poptávky se potýká i mladoboleslavská automobilka Škoda Auto. Její představitelé se již nekolik týdnů snaží najít způsob, jak přizpůsobit výrobu množství objednávek. Hovoří se o pracovních sobotách, či přesunutí části výroby do továrny ve Vrchlabí. Finální rozhodnutí ale zatím nepadlo.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.