Slovenská továrna automobilky PSA Peugeot Citroën zaznamenala díky zavedení šrotovného na Slovensku a ostatních evropských zemích výrazný nárůst objednávek.
Automobilka tak prodloužila o hodinu odpolední směnu ve všech částech výroby, kromě lisovny. Tam už totiž několik týdnů pracují na tři směny.
"Zvýšený zájem je již i o model Peugeot 207. Poptávka je vyšší než současný objem výroby," vysvětlil důvody prodloužení odpoledních směn Peter Švec, mluvčí slovenské divize PSA Peugeot Citroën.
O hodinu déle začnou zaměstnanci pracovat od 1. června, opatření bude trvat osm týdnů a skončí 24. července.
"Zaměřujeme se na výrobu malých vozidel s nízkou spotřebou a nízkými emisemi CO2. Oba naše modely spadají pod kategorii vozidel, jejichž koupě je zvýhodněná ekologickými bonusy na trhu v Německu, Itálii a ve Francii," vysvětlil důvod nárůstu poptávky Švec.
V trnavské továrně PSA pracují tři tisíce zaměstnanců. Továrna PSA Peugeot Citroën spustila výrobu v Trnavě v červnu 2006. Jako první začala vyrábět model Peugeot 207, v prvním čtvrtletí roku 2009 pak uvedla na trh novinku Citroën C3 Picasso.
S ohromným nárůstem poptávky se potýká i mladoboleslavská automobilka Škoda Auto. Její představitelé se již nekolik týdnů snaží najít způsob, jak přizpůsobit výrobu množství objednávek. Hovoří se o pracovních sobotách, či přesunutí části výroby do továrny ve Vrchlabí. Finální rozhodnutí ale zatím nepadlo.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.