Automobilka Mini chystá překvapení v podobě speciální limitované edice modelu John Cooper Works. Ta bude odkazovat na padesáté výročí od první vítězné sezóny firmy Cooper ve Formuli 1.
Mini John Cooper F1 bude opatřen jedinečnou nemetalickou zelenou barvou připomínající nejslavnější éru cooperových monopostů formule 1 z přelomu padesátých a šedesátých let. Přes kapotu vozu se dále potáhnou dva černé pruhy s bílým lemováním, střecha a vnější zpětná zrcátka pak budou nalakována tradičním bílým odstínem.
Pod kapotou se objeví přeplňovaná zážehová šestnáctistovka o výkonu 155 kW (210 k) známá už ze standardního modelu John Cooper Works.
Oficiálně bude vyšperkovaný Cooper představen 22. května u příležitosti akce Mini United, která proběhne na britském okruhu v Silverstone. Celkem výrobní linka vyprodukuje 100 kusů série F1, přičemž už přímo na Silverstone bude automobilka přijímat od zákazníků objednávky. Jestliže poté nějaké vozy zbudou, využije vedení firmy k distribuci své klasické prodejní sítě. První zákazníci by se pak měli svého vytouženého auta dočkat počátkem září letošního roku.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.