Automobilka Mini chystá překvapení v podobě speciální limitované edice modelu John Cooper Works. Ta bude odkazovat na padesáté výročí od první vítězné sezóny firmy Cooper ve Formuli 1.
Mini John Cooper F1 bude opatřen jedinečnou nemetalickou zelenou barvou připomínající nejslavnější éru cooperových monopostů formule 1 z přelomu padesátých a šedesátých let. Přes kapotu vozu se dále potáhnou dva černé pruhy s bílým lemováním, střecha a vnější zpětná zrcátka pak budou nalakována tradičním bílým odstínem.
Pod kapotou se objeví přeplňovaná zážehová šestnáctistovka o výkonu 155 kW (210 k) známá už ze standardního modelu John Cooper Works.
Oficiálně bude vyšperkovaný Cooper představen 22. května u příležitosti akce Mini United, která proběhne na britském okruhu v Silverstone. Celkem výrobní linka vyprodukuje 100 kusů série F1, přičemž už přímo na Silverstone bude automobilka přijímat od zákazníků objednávky. Jestliže poté nějaké vozy zbudou, využije vedení firmy k distribuci své klasické prodejní sítě. První zákazníci by se pak měli svého vytouženého auta dočkat počátkem září letošního roku.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?