Jedna ze slepých uliček, jedna z opravdových legend, jaké svět automobilismu poznal. Na aukčním serveru eBay.com se objevil jeden kus neskutečně vzácného Aerocaru. Vyrobeno jich bylo pouhopouhých šest kusů.
Tuto raritu si může koupit téměř každý, podmínkou je samozřejmě výhra v aukci. Cena jistě nebude nízká, jde totiž o opravdový kousek historie.
Aerocary byly vyvíjeny ve 40 letech, přičemž jejich výroba začala po druhé světové válce. První prototyp vyjel roku 1949. Aerocarů bylo vyrobeno šest, každý byl jedinečným prototypem v jiné fázi vývoje, poslední kousky byly vyráběny až ve druhé polovině 60. let.
Projekt byl neúspěšně ukončen, ačkoliv někteří konstruktéři se na něj snaží navázat svým projektem osobního vzdušného vozidla.
Aerocar byl převratný svojí koncepcí. Šlo o normální, ačkoliv vzhledem trochu nezvyklé auto, které šlo samostatně provozovat. Maximální rychlost byla 90 kilometrů v hodině, což plně dostačovalo. Motor dával výkon 135 koní. Dvoumístné auto si ovšem za sebou mohlo táhnout poměrně dlouhý přívěs. Jak se Aerocar dostal na letiště, stačilo do přívěsu nacouvat, připojit ho, vytáhnout křídla a voilá, je tu solidní malé letadlo. Vzduchem mohl Aerocar letět až rychlostí 170 km/h, přičemž dolet byl 500 kilometrů. To vše díky neskutečně lehké konstrukci, celé složené letadlo totiž vážilo jen 600 kilo, dalších 400 kilo byla nosnost.
Evoluční verze na tom potom byla o něco lépe s výkony, nosnost se ovšem snížila.
Osud každého ze šesti prototypů je jiný, jeden je ovšem právě teď na prodej. Ačkoliv by patřil spíše do muzea, může si jej koupit každý. Cena bude jistě vysoká, zatím je možné Aerocar koupit za 3,5 milionu dolarů, tedy 70 milionů korun. Stroj je v dobrém a původním stavu, ale neletělo se s ním od 70. let.
Na aukci se podívejte sem, rozsáhlý web o tomto konkrétním voze je na tomto odkazu.
Na důkaz o tom, že Aerocar opravdu létal se podívejte na tento odkaz, směřuje na archivní video.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.