... aneb obrat názorů o 180 stupňů, tomu se říká nemít předsudky.
Před patnácti lety na britských ostrovech kolovalo neuvěřitelné množství vtipů o škodovkách. Angličané, kteří tou dobou přijeli do České republiky, jejich domoviny, byli obvykle v šoku z pouhého zjištění, že existuje něco JEŠTĚ HORŠÍHO - tedy nejen trabanty a wartburgy, ale i různé dacie, oltcity a podobné socialistické vynálezy.
Dnes je automobilová značka Škoda na ostrovejch druhou (sic!) nejoblíbenější značkou, společně s Hondou. Před nimi je pouze Lexus. Za nimi jsou u nás tolik protěžované BMW, Jaguar, Volvo, Audi, Mercedes.. i ten Volkswagen.
Tyto informace, a mnoho dalších, pochází z průzkumu JD Power, který probíhá ve spolupráci se serverem nazvaném What Car? neboli Jaké auto?. Průzkumu se zúčastnilo 18 187 majitelů aut, kteří se vyjádřili ke 113 modelům třiatřiceti značek automobilů. Hodnotilo se osm kategorií: mechanické problémy, potíže projevující se v interiéru, problémy s exteriérem auta, chování automobilu, interiér, vzhled, služby prodejců a náklady na provozování auta.
Každá kategorie byla hodnocena na základě majiteli vyplněného podrobného dotazníku a celkový výsledek byl (zjednodušeně řečeno) přepočítán na procento spokojenosti. V hodnocení značek vozů získal u zákazníků nejvíce bodů Lexus: 86,2% majitelů se stejně jako loni domnívá, že vlastní spolehlivé auto, které má zaručené kvalitní služby ze strany prodejců.
Honda a Škoda mají shodně 84,5%. Honda dělá tradičně spolehlivá a příjemná auta, a Škoda (jakkoli nemá vysokou prestiž ´sesterských´ značek koncernu) je solidní auto, které svým majitelům nedělá starosti a navíc je levné. Co se týká jednotlivých modelů, škodovky jsou bezkonkurenční. Mezi osobními auty existují déle než rok pouze tři modely - Octavia, Fabia a Superb. Octavia je pátá, Fabia Sedmá a Superb jedenáctý. To o něčem vypovídá..
Průzkum probíhal mezi MAJITELI vozů, tedy dotazníky vyplňovali lidé, kteří si svoje auta koupili, protože se jim líbila. Měli k nim kladný vztah - ještě než si je pořídili. Dá se tedy předpokládat, že každý majitel svoje auto spíše chválil, než by na něj házel špínu, ale současně přiznával barvu v ohledech, kde není tak úplně spokojen - třeba vrzání přístrojové desky, nepříjemní prodejci, nutnost přihlásit se k přechodnému pobytu v servise, protože jinak by neměl šanci si vyzvednout poštu.. Výsledky tohohle průzkumu bych se tedy nebála považovat za skutečně vypovídající o reálné situaci.
Možná tedy přišel čas, aby i v zemi, odkud škodovky pocházejí, změnili lidé svůj názor na ně. Z tradičního ´u sousedů je tráva zelenější´ by stačilo přejít k objektivitě..
zdroj: www.whatcar.com
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.