Závěr tohoto týdne přinesl další ze série velkých změn na trhu s pohonnými hmotami. 43 stanic označených logem Esso, patřících největší ropné společnosti na světě Exxon Mobil, přešlo do vlastnictví italské ropné společnosti Eni provozující síť Agip.
Eni bude provozovat díky obchodu celkem 121 čerpacích stanic a bude zastávat přibližně osmiprocentní podíl na trhu. I přes zvýšení rozsahu o téměř polovinu současného stavu nepronikne zatím Agip mezi silnou čtveřici tvořenou Benzinou (311 stanic), ÖMV (219), EuroOil (197) a Shell (146). Z odborných odhadů patří největší objem prodaných pohonných hmot společnosti ÖMV.
Odchod Essa z České republiky a prodej jeho čerpacích stanic dává analytik společnosti Cyrrus Jan Procházka do souvislosti s konsolidací trhu s ropnými produkty a očekává další pohlcování menších společností většími.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.