S blížícím se uvedením nové modelové řady do prodeje a velkému zájmu potenciálních kupců se snaží konkurence udržet své postavení výrazně sníženými cenami.
Hospodářské noviny přinesly detailní přehled vývoje cen v segmentu MPV, do kterého se řadí i nová Škoda Roomster.
Modely jako Citroën Xsara Picasso, Fiat Multipla, Nissan Almera Tino, Renault Scenic a Opel Meriva, jejichž ceny se pohybovaly podle motorizace kolem 500 tisíc korun zlevnily až pod hranici 400 tisíc.
Zmíněný Citroën s benzínovým agregátem 1600 ccm a výkonem 110 koní lze koupit za 385 900 Kč, Opel Meriva se slabší devadesáti koňovou čtrnáctistovkou lze pak pořídit za 350 tisíc korun.
Reakce zahraničních výrobců je pochopitelná, očekávaný vpád Roomsteru a odčerpání prodejů ve prospěch Škody očekávají jak samotný výrobce nového vozu, tak i odborníci. Nižší ceny konkurence při srovnatelné výbavě však může předjímaný úspěch nepříznivě ovlivnit…
Ceny Roomsteru pro český trh naleznete zde.
Foto: Skoda Auto
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.