Závazné objednávky na nový vůz Škoda Roomster začalo přijímat 180 dealerů Škoda Auto v České republice. První zákazníci si tak budou moci převzít nový vůz již začátkem června.
Nová čtvrtá modelová řada je nabízena ve čtyřech výbavových stupních: základní Roomster, dále Style, Sport a Comfort. Již základní provedení přitom nabízí dva přední a dva boční airbagy, ABS a MSR, výškově i podélně seřiditelný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, systém VarioFlex s trojicí samostatných a plně variabilních zadních sedadel, prachový a pylový filtr, elektrohydraulický posilovač řízení, imobilizér, radiopřípravu se čtyřmi reproduktory a anténou, držáky na láhve v předních dveřích, zásuvku 12V v zavazadlovém prostoru, plnohodnotné rezervní kolo nebo zadní stěrač s ostřikovačem. Zajímavým doplňkem je možnost aretovat zadní kryt zavazadlového prostoru ve dvou úrovních.
Ve verzi Style zákazník získá v základní výbavě například klimatizaci, centrální zamykání s dálkovým ovládáním nebo elektrické ovládání předních oken.
K dispozici je sedm motorových verzí, a to tři spalovací a čtyři vznětové s přeplňováním. Nejslabším je 1,2 12V HTTP se 47 kW a na druhé straně motorové palety stojí společně spalovací 1,6 16V a 1,9 TDI PD, oba poskytují 77 kW.
Motorizace / Výbava
Roomster
Style
Sport
Comfort
1,2 12V HTTP (47 kW)
339.900
369.900
417.900
413.900
1,4 16V (63 kW)
369.900
399.900
447.900
443.900
1,6 16V (77 kW)
394.900
424.900
472.900
468.900
1,4 TDI PD (51 kW)
419.900
449.900
497.900
493.900
1,4 TDI PD (59 kW)
434.900
464.900
512.900
508.900
1,4 TDI PD DPF (59 kW)
450.900
480.900
528.900
524.900
1,9 TDI PD (77 kW)
459.900
489.900
537.900
533.900
Foto: Skoda Auto
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.