Závazné objednávky na nový vůz Škoda Roomster začalo přijímat 180 dealerů Škoda Auto v České republice. První zákazníci si tak budou moci převzít nový vůz již začátkem června.
Nová čtvrtá modelová řada je nabízena ve čtyřech výbavových stupních: základní Roomster, dále Style, Sport a Comfort. Již základní provedení přitom nabízí dva přední a dva boční airbagy, ABS a MSR, výškově i podélně seřiditelný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, systém VarioFlex s trojicí samostatných a plně variabilních zadních sedadel, prachový a pylový filtr, elektrohydraulický posilovač řízení, imobilizér, radiopřípravu se čtyřmi reproduktory a anténou, držáky na láhve v předních dveřích, zásuvku 12V v zavazadlovém prostoru, plnohodnotné rezervní kolo nebo zadní stěrač s ostřikovačem. Zajímavým doplňkem je možnost aretovat zadní kryt zavazadlového prostoru ve dvou úrovních.
Ve verzi Style zákazník získá v základní výbavě například klimatizaci, centrální zamykání s dálkovým ovládáním nebo elektrické ovládání předních oken.
K dispozici je sedm motorových verzí, a to tři spalovací a čtyři vznětové s přeplňováním. Nejslabším je 1,2 12V HTTP se 47 kW a na druhé straně motorové palety stojí společně spalovací 1,6 16V a 1,9 TDI PD, oba poskytují 77 kW.
Motorizace / Výbava
Roomster
Style
Sport
Comfort
1,2 12V HTTP (47 kW)
339.900
369.900
417.900
413.900
1,4 16V (63 kW)
369.900
399.900
447.900
443.900
1,6 16V (77 kW)
394.900
424.900
472.900
468.900
1,4 TDI PD (51 kW)
419.900
449.900
497.900
493.900
1,4 TDI PD (59 kW)
434.900
464.900
512.900
508.900
1,4 TDI PD DPF (59 kW)
450.900
480.900
528.900
524.900
1,9 TDI PD (77 kW)
459.900
489.900
537.900
533.900
Foto: Skoda Auto
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.