Cenu "World Car of the Yaer" pro nejekologičtější vůz získala v New Yorku automobilka Honda za svůj hybridní model Civic Hybrid.
O pohon vozu se stará čtyřválec i-VTEC s objemem 1300 ccm, který je kombinován s elektromotorem. Kombinací má k dispozici až 110 koňských sil při 6000 otáčkách za minutu. Hybridní pohon umožňuje zastavení všech čtyř válců a v nenáročném provozu pohybuje vozem pouze elektromotor. Přenos zajišťuje automatická převodovka s plynule měnitelnými převody (CVT). Spotřeba proti běžnému motoru stejného objemu klesla ve městě o celých 63% a v běžném provozu mimo města o 27%.
„Honda zůstává na pozici lídra v produkci ekologicky šetrných vozů a nastavuje standard v šetření paliva a redukci emisí. Přijaté ocenění je odměnou za náš závazek konstrukce vozů které jsou nejen méně škodlivé pro životní prostředí, ale také je s nimi radost jezdit a lze je používat v běžném životě,“ prohlásil viceprezident American Honda Motor John Mendel.
Foto: Honda Motor
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.