Po novém silničním zákoně nás čeká další změna. Ministři dopravy členských zemí Evropské unie došli definitivně dohody a ve všech zemích EU budou používány identické řidičské průkazy.
Cílem jednotných dokladů je lepší kontrola pohybu řidičů a minimalizace možného padělání. Obecně je těžké pro policejní hlídky jednoho státu rozeznat případně padělaný doklad méně častých řidičů z jiné země.
Úpravu platné legislativy a zavedení nových řidičských průkazů budou muset státy zvládnout do konce roku 2012. S obměnou se následně počítá přibližně každých deset let.
Foto: Volvo
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?