Po novém silničním zákoně nás čeká další změna. Ministři dopravy členských zemí Evropské unie došli definitivně dohody a ve všech zemích EU budou používány identické řidičské průkazy.
Cílem jednotných dokladů je lepší kontrola pohybu řidičů a minimalizace možného padělání. Obecně je těžké pro policejní hlídky jednoho státu rozeznat případně padělaný doklad méně častých řidičů z jiné země.
Úpravu platné legislativy a zavedení nových řidičských průkazů budou muset státy zvládnout do konce roku 2012. S obměnou se následně počítá přibližně každých deset let.
Foto: Volvo
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.