Ve Velké Británii zveřejnila GEM Motoring Assist studii, která prezentuje vliv změny času na četnost a závažnost havárií na britských silnicích.
Při sledování času nehod a jejich příčiny došla GEM k závěru, že podzimní zkrácení dne posunem času se podílí na stu smrtelných a třistapadesáti haváriích s těžkými následky. Hlavní příčinou je špatná viditelnost o hodinu dříve a psychická únava z nedostatku denního světla.
David Williams k tomu říká: „Posun času zpět měl pomoci farmářům při jejich ranních povinnostech, ale dnes už mají farmáři efektivní osvětlení a navíc nežije Británie jen zemědělstvím. Na konci dne jsou řidiči unavení a je proti zdravému rozumu dělat uměle soumrak a tmu dříve.“
Foto: Daimler Chrysler
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.