Ve Velké Británii zveřejnila GEM Motoring Assist studii, která prezentuje vliv změny času na četnost a závažnost havárií na britských silnicích.
Při sledování času nehod a jejich příčiny došla GEM k závěru, že podzimní zkrácení dne posunem času se podílí na stu smrtelných a třistapadesáti haváriích s těžkými následky. Hlavní příčinou je špatná viditelnost o hodinu dříve a psychická únava z nedostatku denního světla.
David Williams k tomu říká: „Posun času zpět měl pomoci farmářům při jejich ranních povinnostech, ale dnes už mají farmáři efektivní osvětlení a navíc nežije Británie jen zemědělstvím. Na konci dne jsou řidiči unavení a je proti zdravému rozumu dělat uměle soumrak a tmu dříve.“
Foto: Daimler Chrysler
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?