Budoucností automobilového průmyslu jsou alternativní zdroje, uvědomuje si to i mnichovský výrobce a do dvou let plánuje nabídnout své vozy poháněné vodíkem.
Stejně jako další světoví výrobci, také BMW pracuje intenzivně na vývoji motorů a systémů pracujících s ekologickými a snadněji dostupnými palivy, u vodíku bude místo výfukových plynů stoupat do atmosféry vodní pára.
Původní plán používat vodíkové motory kolem roku 2010 v Mnichově uspíšili a s jejich nabídkou se počítá už kolem roku 2008. Dokud však nebude dostatečná síť čerpacích stanic s vodíkem, půjde o hybridní vozy s vodíkovým i benzínovým nebo dieselovým motorem.
Obecná obava z malého výkonu panovat nemusí, BMW se svojí studií H2R ukázalo, že rychlost 300 km/h je dosažitelná a zrychlení z nuly na sto za šest vteřin také není problémem.
Foto: Alpina
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?