Budoucností automobilového průmyslu jsou alternativní zdroje, uvědomuje si to i mnichovský výrobce a do dvou let plánuje nabídnout své vozy poháněné vodíkem.
Stejně jako další světoví výrobci, také BMW pracuje intenzivně na vývoji motorů a systémů pracujících s ekologickými a snadněji dostupnými palivy, u vodíku bude místo výfukových plynů stoupat do atmosféry vodní pára.
Původní plán používat vodíkové motory kolem roku 2010 v Mnichově uspíšili a s jejich nabídkou se počítá už kolem roku 2008. Dokud však nebude dostatečná síť čerpacích stanic s vodíkem, půjde o hybridní vozy s vodíkovým i benzínovým nebo dieselovým motorem.
Obecná obava z malého výkonu panovat nemusí, BMW se svojí studií H2R ukázalo, že rychlost 300 km/h je dosažitelná a zrychlení z nuly na sto za šest vteřin také není problémem.
Foto: Alpina
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?