Budoucností automobilového průmyslu jsou alternativní zdroje, uvědomuje si to i mnichovský výrobce a do dvou let plánuje nabídnout své vozy poháněné vodíkem.
Stejně jako další světoví výrobci, také BMW pracuje intenzivně na vývoji motorů a systémů pracujících s ekologickými a snadněji dostupnými palivy, u vodíku bude místo výfukových plynů stoupat do atmosféry vodní pára.
Původní plán používat vodíkové motory kolem roku 2010 v Mnichově uspíšili a s jejich nabídkou se počítá už kolem roku 2008. Dokud však nebude dostatečná síť čerpacích stanic s vodíkem, půjde o hybridní vozy s vodíkovým i benzínovým nebo dieselovým motorem.
Obecná obava z malého výkonu panovat nemusí, BMW se svojí studií H2R ukázalo, že rychlost 300 km/h je dosažitelná a zrychlení z nuly na sto za šest vteřin také není problémem.
Foto: Alpina
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.