Dlouhotrvající ekonomické potíže britského výrobce MG Rover a nebývalá expanze čínského automobilového průmyslu se prolnuly.
Čínský podnik Nanjing se vydává cestou koncernů a převzal spolu se značkou MG Rover i její obrovské dluhy. V minulosti samostatnou automobilku pod svá křídla koupilo BMW, které ji však nechalo brzy svému osudu a ani pomoc britské vlády řešení s malým odbytem vozů a velkými ztrátami nenapomohla.
Spolu se značkou připadly do vlastnictví Nanjing i výrobní prostory ve Velké Británii, ale Číňané zatím nevydali žádné prohlášení o plánech s Roverem, až další vývoj tak ukáže, zda je jejich cílem expanze do Evropy a nebo spíše poznatky a zkušenosti evropské společnosti využít v Asii.
Foto: MG Rover Group UK
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.