Dlouhotrvající ekonomické potíže britského výrobce MG Rover a nebývalá expanze čínského automobilového průmyslu se prolnuly.
Čínský podnik Nanjing se vydává cestou koncernů a převzal spolu se značkou MG Rover i její obrovské dluhy. V minulosti samostatnou automobilku pod svá křídla koupilo BMW, které ji však nechalo brzy svému osudu a ani pomoc britské vlády řešení s malým odbytem vozů a velkými ztrátami nenapomohla.
Spolu se značkou připadly do vlastnictví Nanjing i výrobní prostory ve Velké Británii, ale Číňané zatím nevydali žádné prohlášení o plánech s Roverem, až další vývoj tak ukáže, zda je jejich cílem expanze do Evropy a nebo spíše poznatky a zkušenosti evropské společnosti využít v Asii.
Foto: MG Rover Group UK
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.