Dlouhotrvající ekonomické potíže britského výrobce MG Rover a nebývalá expanze čínského automobilového průmyslu se prolnuly.
Čínský podnik Nanjing se vydává cestou koncernů a převzal spolu se značkou MG Rover i její obrovské dluhy. V minulosti samostatnou automobilku pod svá křídla koupilo BMW, které ji však nechalo brzy svému osudu a ani pomoc britské vlády řešení s malým odbytem vozů a velkými ztrátami nenapomohla.
Spolu se značkou připadly do vlastnictví Nanjing i výrobní prostory ve Velké Británii, ale Číňané zatím nevydali žádné prohlášení o plánech s Roverem, až další vývoj tak ukáže, zda je jejich cílem expanze do Evropy a nebo spíše poznatky a zkušenosti evropské společnosti využít v Asii.
Foto: MG Rover Group UK
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?