Ženeva 2006; Stále více oblíbená třída nezůstala bez povšimnutí ani u malého holandského výrobce sportovních a luxusních vozů malých sérií.
Na probíhajícím autosalonu představil Spyker svůj nový model D12, který by měl být ale připraven pro první zájemce až na konci roku 2007. Vystavený vůz s názvem Paris-to-Peking se odkazuje na historii náročného závodu, přesto půjde v jeho případě především o luxus a sportovní výkony, než o zvládání těžkého terénu.
Kabina nabízí dostatek místa pro čtyři cestující a usnadnění nastupování mají zajistit protisměrně se otvírající dveře. Délka vozu je necelých 5 metrů, výška 1,77 metru a váha 1,9 tuny.
Šestilitrový agregát s automatickou převodovkou ale s takovou masou dokáže divy a z nuly na stovku potřebujete údajně jen něco přes pět vteřin. Maximální rychlost se pak podle výrobce šplhá k 300 km/h.
Foto: Spyker Cars
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?