Ženeva 2006; Stále více oblíbená třída nezůstala bez povšimnutí ani u malého holandského výrobce sportovních a luxusních vozů malých sérií.
Na probíhajícím autosalonu představil Spyker svůj nový model D12, který by měl být ale připraven pro první zájemce až na konci roku 2007. Vystavený vůz s názvem Paris-to-Peking se odkazuje na historii náročného závodu, přesto půjde v jeho případě především o luxus a sportovní výkony, než o zvládání těžkého terénu.
Kabina nabízí dostatek místa pro čtyři cestující a usnadnění nastupování mají zajistit protisměrně se otvírající dveře. Délka vozu je necelých 5 metrů, výška 1,77 metru a váha 1,9 tuny.
Šestilitrový agregát s automatickou převodovkou ale s takovou masou dokáže divy a z nuly na stovku potřebujete údajně jen něco přes pět vteřin. Maximální rychlost se pak podle výrobce šplhá k 300 km/h.
Foto: Spyker Cars
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.