Značka Chevrolet v nás nepochybně vyvolá spojení s tradicemi amerického automobilového průmyslu oplývajícím mohutností, okázalostí a luxusem. Aveo je ale z jiného těsta.
Chevrolet nemíří do Evropy s derivátem své automobilové kultury, takže se nemusíte bát, že je titulek článku zavádějící. Aveo bylo kompletně vyvinuto v designovém centru GM v Koreji s jasným záměrem.
Cílovou skupinou Chevroletu Aveo jsou mladé rodiny a rodiny s dětmi, které nemají k dispozici tučná konta, ale chtějí vlastnit nový vůz s odpovídajícím prostorem, kvalitou a vybavením. Vůz míří především na východní evropské trhy, ale bude k dispozici i u nás a v západní Evropě. Hlavním soupeřem je podle informací dovozce král levných vozů Dacia Logan a Renault Thalia.
Proti svým soupeřům má však v kapse jeden velký trumf. Na rozdíl od Loganu či Thalie působí Aveo jako okrasná květina mezi bodláčím. Sebevědomý vzhled podtrhuje přední maska i záď vozu, jemné a slušně agresivní prolisy i klínový tvar karosérie. Ještě více by vůz vynikl s většími koly. Ale jejich výměnou lze za relativně levný peníz dosáhnout slušné muziky.
Aveo je dlouhé 4,31, široké 1,71 a vysoké 1,51 metru. Rozvor je 2,48 metru a zavazadlový prostor má slušných 400 litrů.
Hnaná přední kola dotuje silou jeden z dvojice benzínových motorů o objemu 1,2 a 1,4 litru. První má výkon 72 a druhý 94 koní. Maximální rychlost je u silnější verze udávána 176 km/h, u slabší 157 km/h. Oba motory lze použít v kombinaci s manuální pětirychlostní nebo automatickou čtyřstupňovou převodovkou.
Z bezpečnostních prvků nechybí ve standardu ABS a čtveřice airbagů. Cena ještě není definitivně pro náš trh stanovena, ale neměla by přesáhnout 250 000 korun českých...
Foto: General Motors
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).