Značka Chevrolet v nás nepochybně vyvolá spojení s tradicemi amerického automobilového průmyslu oplývajícím mohutností, okázalostí a luxusem. Aveo je ale z jiného těsta.
Chevrolet nemíří do Evropy s derivátem své automobilové kultury, takže se nemusíte bát, že je titulek článku zavádějící. Aveo bylo kompletně vyvinuto v designovém centru GM v Koreji s jasným záměrem.
Cílovou skupinou Chevroletu Aveo jsou mladé rodiny a rodiny s dětmi, které nemají k dispozici tučná konta, ale chtějí vlastnit nový vůz s odpovídajícím prostorem, kvalitou a vybavením. Vůz míří především na východní evropské trhy, ale bude k dispozici i u nás a v západní Evropě. Hlavním soupeřem je podle informací dovozce král levných vozů Dacia Logan a Renault Thalia.
Proti svým soupeřům má však v kapse jeden velký trumf. Na rozdíl od Loganu či Thalie působí Aveo jako okrasná květina mezi bodláčím. Sebevědomý vzhled podtrhuje přední maska i záď vozu, jemné a slušně agresivní prolisy i klínový tvar karosérie. Ještě více by vůz vynikl s většími koly. Ale jejich výměnou lze za relativně levný peníz dosáhnout slušné muziky.
Aveo je dlouhé 4,31, široké 1,71 a vysoké 1,51 metru. Rozvor je 2,48 metru a zavazadlový prostor má slušných 400 litrů.
Hnaná přední kola dotuje silou jeden z dvojice benzínových motorů o objemu 1,2 a 1,4 litru. První má výkon 72 a druhý 94 koní. Maximální rychlost je u silnější verze udávána 176 km/h, u slabší 157 km/h. Oba motory lze použít v kombinaci s manuální pětirychlostní nebo automatickou čtyřstupňovou převodovkou.
Z bezpečnostních prvků nechybí ve standardu ABS a čtveřice airbagů. Cena ještě není definitivně pro náš trh stanovena, ale neměla by přesáhnout 250 000 korun českých...
Foto: General Motors
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.