Značka Chevrolet v nás nepochybně vyvolá spojení s tradicemi amerického automobilového průmyslu oplývajícím mohutností, okázalostí a luxusem. Aveo je ale z jiného těsta.
Chevrolet nemíří do Evropy s derivátem své automobilové kultury, takže se nemusíte bát, že je titulek článku zavádějící. Aveo bylo kompletně vyvinuto v designovém centru GM v Koreji s jasným záměrem.
Cílovou skupinou Chevroletu Aveo jsou mladé rodiny a rodiny s dětmi, které nemají k dispozici tučná konta, ale chtějí vlastnit nový vůz s odpovídajícím prostorem, kvalitou a vybavením. Vůz míří především na východní evropské trhy, ale bude k dispozici i u nás a v západní Evropě. Hlavním soupeřem je podle informací dovozce král levných vozů Dacia Logan a Renault Thalia.
Proti svým soupeřům má však v kapse jeden velký trumf. Na rozdíl od Loganu či Thalie působí Aveo jako okrasná květina mezi bodláčím. Sebevědomý vzhled podtrhuje přední maska i záď vozu, jemné a slušně agresivní prolisy i klínový tvar karosérie. Ještě více by vůz vynikl s většími koly. Ale jejich výměnou lze za relativně levný peníz dosáhnout slušné muziky.
Aveo je dlouhé 4,31, široké 1,71 a vysoké 1,51 metru. Rozvor je 2,48 metru a zavazadlový prostor má slušných 400 litrů.
Hnaná přední kola dotuje silou jeden z dvojice benzínových motorů o objemu 1,2 a 1,4 litru. První má výkon 72 a druhý 94 koní. Maximální rychlost je u silnější verze udávána 176 km/h, u slabší 157 km/h. Oba motory lze použít v kombinaci s manuální pětirychlostní nebo automatickou čtyřstupňovou převodovkou.
Z bezpečnostních prvků nechybí ve standardu ABS a čtveřice airbagů. Cena ještě není definitivně pro náš trh stanovena, ale neměla by přesáhnout 250 000 korun českých...
Foto: General Motors
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.