Tradiční americký výrobce ukázal v předpremiéře svůj nejvyšší model určený náročným zákazníkům. Představuje solidnost v kombinaci se sportovním nádechem.
Tímto přístupem sice Lincoln nepřináší nic závratného, je však nutné uznat, že MKS rozhodně stojí za pozornost. Době okázalosti už totiž definitivně odzvonilo.
Maska se pyšní u Lincolnu již tradiční mřížkou se znakem. Na boku vozu je vyvedena mřížka pro odvod vzduchu z motorového prostoru. Silueta nemá výrazně klínový tvar, spíše jakoby symbolizovala klid před pohybem. Zadní partii dominují dvě implementované tvarované koncovky výfuku.
Model se pyšní ne úplně tradičními prvky. Panoramatické sklo VistaRoof má za cíl navodit pocit jízdy v otevřeném voze, dále se jedná o natáčecí přední světlomety, reagující na natáčení volantu. Samozřejmostí je nejmodernější navigační systém, Bluetooth a DVD audio system s výkonem 500 wattů. Vstupní systém rozpozná uživatele a okamžitě uvede veškerá uložená nastavení do odpovídající polohy nebo módu. Nechybí ani nejmodernější elektronické bezpečnostní systémy.
K dispozici je osmiválec s 315 koňskými silami. Přenos obstarává šestistupňová automatická převodovka a hnaná jsou všechna čtyři dvacetipalcová paprsková kola.
Foto: Ford Motor Company
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?