V případě studie Ford Reflex Hybrid Coupe se návrháři koncernu Ford řídili dvěma kritérii. První značí i jméno, více komfortu a spokojenosti. Druhým je pak tvrzení, že malý může být velký.
"Jméno jsme mu dali jako znak toho, jakým by mělo malé kupé od Fordu také být," říká J. Mays, jehož oddělení stojí za přípravou konceptu. Mays vysvětlil, že v dnešní době je v mnoha případech méně více. Čím menší a lehčí, tím snadno ovladatelnější i používanější. A neplatí to jen v automobilovém průmyslu, ale v mnoha jiných odvětvích.
Malý v tomto případě ale nemá znamenat laciný, nýbrž kompaktní. Cílem je přinést majiteli komfort a získat si jeho spokojenost.
Reflex Hybrid Coupe je například výrazně menší než Mustang, ale přestože je stín vozidla přirozeně také menší, jeho vzezření je agresivní, sportovní, což má na svědomí vysunutí dvacetipalcových kol až do rohů karosérie a absence převisů karoserie.
Ford v masce znovu použil tři masivní lamely, které se setkaly se zájmem už u dva roky starého 427-Concept a byly použity u Fusionu.
Koncept je osazen hybridním dieselovo-elektricko-solárním motorem a podle slov Mayse splní jeho výkonové parametry očekávání, která navodí karoserie.
Ford Reflex Hybrid není v žádném případě připraven do výroby a bude sloužit jen pro zjištění zájmu potenciálních zákazníků.
"Pokud zájem bude, bude dále vyvíjen tento směr, pokud nebude, skončí model v suterénu."
Foto: Ford Motor Company
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.