Pro autosalon v Detroitu připravila americká část Nissanu koncept založený na podvozkové platformě sportovního kupé 350 Z, ušili ho však na přání mládeže.
Nissan Urge v sobě kloubí znaky závodního auta, motorky, videotrenažéru a diskotéky, to vše v moderním kabátě.
Koncept je vybaven šestistupňovou sekvenční manuálně řazenou převodovkou a výkon poskytovaný vysokootáčkovým motorem je přenášen na zadní hnanou nápravu. Váha vozu je těsně nad jednou tunou.
Interiér byl inspirovaný závodním kokpitem, což umocňují sedačky, volant a všudypřítomná elektronika. Volant a pedály ovládají vůz také přes elektroniku, což je využito k oblíbenému koníčku, hraní her.
Při vypnutém motoru je možná jejich aktivace a následně pak ovládáte například imaginární Formuli 1. Nechybí samozřejmě skvělá audio technika.
Foto: Nissan
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?