Volkswagen v letošním roce začne psát další kapitolu úspěšného příběhu modelu Touareg1 s více než jedním milionem prodaných vozů. Po technické i vizuální stránce rozsáhle modernizované SUV vyšší třídy má nově navrženou přední a zadní partii, zdokonalený podvozek a přesvědčivou kombinaci komfortu a výkonu. Volkswagen nyní poskytuje první výhled na svůj modernizovaný vrcholný model, jehož světová premiéra se uskuteční v létě.
Nový Touareg absolvuje své poslední zkušební kilometry ve švédském Laponsku stále ještě s maskováním, které je tvořeno pixely obrovského QR kódu. Pokud si kód načtete chytrým telefonem, dostanete se na internetovou stránku věnovanou modelu Volkswagen Touareg, kde naleznete další informace o novém Touaregu. Přestože se úpravy designu dosud skrývají pod fólií s QR kódem, nabízejí fotografie prototypu již první poukazy na nové technické detaily. Například na přídi lze rozpoznat nově vyvinuté světlomety IQ.LIGHT HD-Matrix a části rovněž nové světelné LED lišty.
HD znamená „High Definition“, tedy velmi vysoké rozlišení. Tím je míněna záplava extrémně jasných světelných bodů, kterou vytváří celkem 38 400 LED mikrodiod. Nové světlomety promění noc v den výrazně jasnějším osvětlením vozovky, aniž by docházelo k oslňování protijedoucích řidičů. Na každé straně vozidla je v nových světlometech rozmístěno 19 200 LED mikrodiod. Maticový systém promítá interaktivní „světelný koberec“ na povrch jízdního pruhu, v němž SUV vyšší třídy jede. Díky této funkci s označením „Lane Light“ je jízda za tmy ještě komfortnější. Pro řidiče je za tmy také snadnější řízení vozu v zúžených jízdních pruzích na rozestavěných úsecích dálnic, protože příslušný jízdní pruh je optimálně osvětlován „světelným kobercem“.
Osvětlené logo VW na zádi. Nový Touareg nese jako první model značky Volkswagen osvětlené logo na zádi. Legislativa totiž od ledna 2023 umožňuje používat červeně osvětlené logo VW také v Evropě. Dosud bylo svíticí logo značky povoleno pouze na některých trzích, například v Číně nebo USA.
Nová generace podvozku. Volkswagen zdokonalil podvozek modelu Touareg, který bude ve všech verzích vybaven pohonem všech kol. Součástí výbavy je mimo jiné senzor zatížení střechy, který je síťově propojen s elektronickým systémem podvozku. Výhodou je vyšší úroveň agility při jízdě bez nákladu na střeše. V opačném případě senzor rozpozná, že je na střechu namontován střešní box, a tuto informaci předá asistenčním systémům, například ESC. Tím se zvýší jízdní stabilita modelu Touareg.
Inženýři nově nastavili rovněž sériově dodávaný podvozek s ocelovými vinutými pružinami i na přání dodávaný podvozek s dvoukomorovými vzduchovými pružinami. Výsledkem je ještě větší rozsah provozních vlastností od maximálního komfortu na jedné straně až po optimální výkony na straně druhé.
Zdokonalený interiér. Touareg je vybaven přístrojovou deskou „Innovision Cockpit“. Ovládání probíhá prostřednictvím centrálního dotykového displeje (úhlopříčka obrazovky: 38,1 centimetru, resp. 15 palců), multifunkčního volantu a analogových prvků, jakým je například ovladač pro nastavení hlasitosti na středové konzole. „Innovision Cockpit“ nabízí v novém modelu Touareg mimo jiné navigaci s přesností na jednotlivé jízdní pruhy a mapové podklady s vysokým rozlišením. Zdokonaleno bylo také hlasové ovládání. Propojení aplikací z chytrého telefonu prostřednictvím systému „App Connect“ (Apple CarPlay, Android Auto) lze nyní realizovat i bezdrátově.
Po vyhodnocení ohlasů od zákazníků došlo k dalšímu zvýšení již tak vysoké úrovně kvality modelu Touareg. Loketní opěrky a obložení středové konzoly je měkčí, což zvyšuje komfort cestujících. I nový Touareg tak dokládá skutečnost, že Volkswagen přizpůsobuje své modely požadavkům zákazníků s maximální důsledností. Modernizovaný Touareg je mimořádně vyvážené, všestranné SUV, které zvládá jak cestování na dlouhé vzdálenosti, tak každodenní provoz.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?