Volkswagen v letošním roce začne psát další kapitolu úspěšného příběhu modelu Touareg1 s více než jedním milionem prodaných vozů. Po technické i vizuální stránce rozsáhle modernizované SUV vyšší třídy má nově navrženou přední a zadní partii, zdokonalený podvozek a přesvědčivou kombinaci komfortu a výkonu. Volkswagen nyní poskytuje první výhled na svůj modernizovaný vrcholný model, jehož světová premiéra se uskuteční v létě.
Nový Touareg absolvuje své poslední zkušební kilometry ve švédském Laponsku stále ještě s maskováním, které je tvořeno pixely obrovského QR kódu. Pokud si kód načtete chytrým telefonem, dostanete se na internetovou stránku věnovanou modelu Volkswagen Touareg, kde naleznete další informace o novém Touaregu. Přestože se úpravy designu dosud skrývají pod fólií s QR kódem, nabízejí fotografie prototypu již první poukazy na nové technické detaily. Například na přídi lze rozpoznat nově vyvinuté světlomety IQ.LIGHT HD-Matrix a části rovněž nové světelné LED lišty.
HD znamená „High Definition“, tedy velmi vysoké rozlišení. Tím je míněna záplava extrémně jasných světelných bodů, kterou vytváří celkem 38 400 LED mikrodiod. Nové světlomety promění noc v den výrazně jasnějším osvětlením vozovky, aniž by docházelo k oslňování protijedoucích řidičů. Na každé straně vozidla je v nových světlometech rozmístěno 19 200 LED mikrodiod. Maticový systém promítá interaktivní „světelný koberec“ na povrch jízdního pruhu, v němž SUV vyšší třídy jede. Díky této funkci s označením „Lane Light“ je jízda za tmy ještě komfortnější. Pro řidiče je za tmy také snadnější řízení vozu v zúžených jízdních pruzích na rozestavěných úsecích dálnic, protože příslušný jízdní pruh je optimálně osvětlován „světelným kobercem“.
Osvětlené logo VW na zádi. Nový Touareg nese jako první model značky Volkswagen osvětlené logo na zádi. Legislativa totiž od ledna 2023 umožňuje používat červeně osvětlené logo VW také v Evropě. Dosud bylo svíticí logo značky povoleno pouze na některých trzích, například v Číně nebo USA.
Nová generace podvozku. Volkswagen zdokonalil podvozek modelu Touareg, který bude ve všech verzích vybaven pohonem všech kol. Součástí výbavy je mimo jiné senzor zatížení střechy, který je síťově propojen s elektronickým systémem podvozku. Výhodou je vyšší úroveň agility při jízdě bez nákladu na střeše. V opačném případě senzor rozpozná, že je na střechu namontován střešní box, a tuto informaci předá asistenčním systémům, například ESC. Tím se zvýší jízdní stabilita modelu Touareg.
Inženýři nově nastavili rovněž sériově dodávaný podvozek s ocelovými vinutými pružinami i na přání dodávaný podvozek s dvoukomorovými vzduchovými pružinami. Výsledkem je ještě větší rozsah provozních vlastností od maximálního komfortu na jedné straně až po optimální výkony na straně druhé.
Zdokonalený interiér. Touareg je vybaven přístrojovou deskou „Innovision Cockpit“. Ovládání probíhá prostřednictvím centrálního dotykového displeje (úhlopříčka obrazovky: 38,1 centimetru, resp. 15 palců), multifunkčního volantu a analogových prvků, jakým je například ovladač pro nastavení hlasitosti na středové konzole. „Innovision Cockpit“ nabízí v novém modelu Touareg mimo jiné navigaci s přesností na jednotlivé jízdní pruhy a mapové podklady s vysokým rozlišením. Zdokonaleno bylo také hlasové ovládání. Propojení aplikací z chytrého telefonu prostřednictvím systému „App Connect“ (Apple CarPlay, Android Auto) lze nyní realizovat i bezdrátově.
Po vyhodnocení ohlasů od zákazníků došlo k dalšímu zvýšení již tak vysoké úrovně kvality modelu Touareg. Loketní opěrky a obložení středové konzoly je měkčí, což zvyšuje komfort cestujících. I nový Touareg tak dokládá skutečnost, že Volkswagen přizpůsobuje své modely požadavkům zákazníků s maximální důsledností. Modernizovaný Touareg je mimořádně vyvážené, všestranné SUV, které zvládá jak cestování na dlouhé vzdálenosti, tak každodenní provoz.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.