Volkswagen v letošním roce začne psát další kapitolu úspěšného příběhu modelu Touareg1 s více než jedním milionem prodaných vozů. Po technické i vizuální stránce rozsáhle modernizované SUV vyšší třídy má nově navrženou přední a zadní partii, zdokonalený podvozek a přesvědčivou kombinaci komfortu a výkonu. Volkswagen nyní poskytuje první výhled na svůj modernizovaný vrcholný model, jehož světová premiéra se uskuteční v létě.
Nový Touareg absolvuje své poslední zkušební kilometry ve švédském Laponsku stále ještě s maskováním, které je tvořeno pixely obrovského QR kódu. Pokud si kód načtete chytrým telefonem, dostanete se na internetovou stránku věnovanou modelu Volkswagen Touareg, kde naleznete další informace o novém Touaregu. Přestože se úpravy designu dosud skrývají pod fólií s QR kódem, nabízejí fotografie prototypu již první poukazy na nové technické detaily. Například na přídi lze rozpoznat nově vyvinuté světlomety IQ.LIGHT HD-Matrix a části rovněž nové světelné LED lišty.
HD znamená „High Definition“, tedy velmi vysoké rozlišení. Tím je míněna záplava extrémně jasných světelných bodů, kterou vytváří celkem 38 400 LED mikrodiod. Nové světlomety promění noc v den výrazně jasnějším osvětlením vozovky, aniž by docházelo k oslňování protijedoucích řidičů. Na každé straně vozidla je v nových světlometech rozmístěno 19 200 LED mikrodiod. Maticový systém promítá interaktivní „světelný koberec“ na povrch jízdního pruhu, v němž SUV vyšší třídy jede. Díky této funkci s označením „Lane Light“ je jízda za tmy ještě komfortnější. Pro řidiče je za tmy také snadnější řízení vozu v zúžených jízdních pruzích na rozestavěných úsecích dálnic, protože příslušný jízdní pruh je optimálně osvětlován „světelným kobercem“.
Osvětlené logo VW na zádi. Nový Touareg nese jako první model značky Volkswagen osvětlené logo na zádi. Legislativa totiž od ledna 2023 umožňuje používat červeně osvětlené logo VW také v Evropě. Dosud bylo svíticí logo značky povoleno pouze na některých trzích, například v Číně nebo USA.
Nová generace podvozku. Volkswagen zdokonalil podvozek modelu Touareg, který bude ve všech verzích vybaven pohonem všech kol. Součástí výbavy je mimo jiné senzor zatížení střechy, který je síťově propojen s elektronickým systémem podvozku. Výhodou je vyšší úroveň agility při jízdě bez nákladu na střeše. V opačném případě senzor rozpozná, že je na střechu namontován střešní box, a tuto informaci předá asistenčním systémům, například ESC. Tím se zvýší jízdní stabilita modelu Touareg.
Inženýři nově nastavili rovněž sériově dodávaný podvozek s ocelovými vinutými pružinami i na přání dodávaný podvozek s dvoukomorovými vzduchovými pružinami. Výsledkem je ještě větší rozsah provozních vlastností od maximálního komfortu na jedné straně až po optimální výkony na straně druhé.
Zdokonalený interiér. Touareg je vybaven přístrojovou deskou „Innovision Cockpit“. Ovládání probíhá prostřednictvím centrálního dotykového displeje (úhlopříčka obrazovky: 38,1 centimetru, resp. 15 palců), multifunkčního volantu a analogových prvků, jakým je například ovladač pro nastavení hlasitosti na středové konzole. „Innovision Cockpit“ nabízí v novém modelu Touareg mimo jiné navigaci s přesností na jednotlivé jízdní pruhy a mapové podklady s vysokým rozlišením. Zdokonaleno bylo také hlasové ovládání. Propojení aplikací z chytrého telefonu prostřednictvím systému „App Connect“ (Apple CarPlay, Android Auto) lze nyní realizovat i bezdrátově.
Po vyhodnocení ohlasů od zákazníků došlo k dalšímu zvýšení již tak vysoké úrovně kvality modelu Touareg. Loketní opěrky a obložení středové konzoly je měkčí, což zvyšuje komfort cestujících. I nový Touareg tak dokládá skutečnost, že Volkswagen přizpůsobuje své modely požadavkům zákazníků s maximální důsledností. Modernizovaný Touareg je mimořádně vyvážené, všestranné SUV, které zvládá jak cestování na dlouhé vzdálenosti, tak každodenní provoz.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.