Japonská automobilka Toyota byla v roce 2022 opět nejvyhledávanější značkou automobilů na internetu. Obhájila tak svou pozici z let 2021 a 2020. Nejvyhledávanější byla v 69 zemích ze 155, což představuje 44,5 procent všech vyhledávání. To znamená zhruba desetiprocentní nárůst oproti předchozímu roku.
Druhé nejvyhledávanější je celosvětově na internetu BMW a třetí skončil Mercedes. Německé automobilky se přitom drží na stupních vítězů od roku 2018, kdy společnost Compare the Market začala analyzovat trendy vyhledávání na Google.
Zatímco BMW zvýšilo počet zemí, kde byla nejvyhledávanější automobilovou značkou, z 29 na 36, Mercedes zaznamenal pokles z 23 zemí na deset.
Za úspěchem Toyoty na čele žebříčku stojí mimo jiné její spolehlivost. Za loňský rok byla jako nejspolehlivější značka označena spotřebitelskou neziskovou organizací Consumer Reports.
Toyota loni také uvedla na trh nebo modernizovala 15 různých modelů aut. Zároveň se nezaměřuje jen na elektromobily. Do budoucna plánuje poskytování různých pohonných jednotek včetně spalovacích motorů.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.