Největším trhem bylo loni Německo, kam společnost dodala 134.300 aut, tedy o 1,8 procenta méně než v roce 2021. Nejvíce rostla Indie, kde se prodeje zvýšily o 128 procent na 51.900 vozů. Největším prodejním regionem zůstala západní Evropa s poklesem o 7,8 procenta na 377.000 vozů. V Rusku zaznamenala značka pokles o 80 procent na 18.300 vozů a v Číně se odbyt snížil o 37 procent na 44.600 aut.
Nejprodávanějším modelem zůstala podle firmy i přes pokles o 30 procent na 141.100 vozů Octavia, následují Kamiq a Kodiaq s 96.300, respektive 94.500 vozy. Největší nárůst hlásí indický model Kushaq se zvýšením o 110 procent na 26.800 aut a elektrický Enyaq s růstem o pětinu na 53.700 aut.
"Situace na trhu zůstane napjatá i v roce 2023, ale jsme optimističtí s jistou dávkou opatrnosti a věříme v postupné zlepšení situace během následujících měsíců," uvedl předseda představenstva automobilky Klaus Zellmer. Klíčovým růstovým krokem má být expanze na vietnamský trh, kde firma plánuje prodávat první evropské modely v první polovině roku.
V letošním roce budou podle člena představenstva pro prodej a marketing Škody Auto Martina Jahna následovat nová generace modelů Kodiaq a Superb a také facelifty modelů Kamiq a Scala. "Navíc naše elektrická ofenziva je v plném proudu. Již v roce 2026 uvedeme na trh tři nové plně elektrické modely a další budou následovat," dodal.
Celosvětové dodávky vozů Škoda zákazníkům v roce 2022 (meziroční změna v procentech):
Škoda Octavia 141.100; - 29,7 procenta
Škoda Kamiq 96.300; - 20,3 procenta
Škoda Kodiaq 94.500; - 4,2 procenta
Škoda Fabia 92.700; - 6,5 procenta
Škoda Karoq 87.700; - 26,4 procenta
Škoda Superb 60.800; - 8 procent
Škoda Enyaq 53.700; + 20 procent
Škoda Scala 39.500; - 17,9 procenta
Škoda Kushaq 26.800; + 110,2 procenta
Škoda Slavia 20.900; x
Škoda Rapid 17.300; - 72,8 procenta