Největší ruská automobilka AvtoVAZ investuje v příštím roce necelých 40 miliard rublů (13,2 miliardy Kč). To je téměř dvojnásobek částky plánované na letošní rok. Investiční program na rok 2023 schválila správní rada firmy, která vyrábí vozy Lada. Oznámila to podle ČTK ruská státní tisková agentura RIA Novosti.
Renault na začátku letošního roku prodal svůj většinový podíl v AvtoVAZu ruskému státu údajně za pouhý jeden rubl. Ponechal si však šestiletou opci na zpětný odkup. Stát také získal tento měsíc za jedno euro majetek japonského Nissanu.
Po invazi Ruska na Ukrajinu koncem února AvtoVAZ kvůli nedostatku součástek omezil výrobu a některým zaměstnancům nabídl dobrovolný odchod. Na počátku prosince ruské ministerstvo průmyslu a obchodu oznámilo, že správní rada schválila výrobní plán na příští rok, který počítá s výrobou 401.600 vozů, dodala RIA.
Podle prohlášení na internetových stránkách vyrobila firma letos do 6. prosince 200.000 vozů Lada.
Generální ředitel AvtoVAZu Maxim Sokolov rovněž oznámil, že automobilka v roce 2024 zahájí sériovou výrobu elektromobilu Lada e-Largus. Objem výroby ani cenu zatím automobilka nesdělila. Sokolov uvedl, že bude záviset na několika faktorech, jako poptávka a výše státní podpory, ale cílem je vyrábět nejlevnější domácí elektromobil. Pilotní série vozů má být vyrobena na konci roku 2023.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.