Největší ruská automobilka AvtoVAZ investuje v příštím roce necelých 40 miliard rublů (13,2 miliardy Kč). To je téměř dvojnásobek částky plánované na letošní rok. Investiční program na rok 2023 schválila správní rada firmy, která vyrábí vozy Lada. Oznámila to podle ČTK ruská státní tisková agentura RIA Novosti.
Renault na začátku letošního roku prodal svůj většinový podíl v AvtoVAZu ruskému státu údajně za pouhý jeden rubl. Ponechal si však šestiletou opci na zpětný odkup. Stát také získal tento měsíc za jedno euro majetek japonského Nissanu.
Po invazi Ruska na Ukrajinu koncem února AvtoVAZ kvůli nedostatku součástek omezil výrobu a některým zaměstnancům nabídl dobrovolný odchod. Na počátku prosince ruské ministerstvo průmyslu a obchodu oznámilo, že správní rada schválila výrobní plán na příští rok, který počítá s výrobou 401.600 vozů, dodala RIA.
Podle prohlášení na internetových stránkách vyrobila firma letos do 6. prosince 200.000 vozů Lada.
Generální ředitel AvtoVAZu Maxim Sokolov rovněž oznámil, že automobilka v roce 2024 zahájí sériovou výrobu elektromobilu Lada e-Largus. Objem výroby ani cenu zatím automobilka nesdělila. Sokolov uvedl, že bude záviset na několika faktorech, jako poptávka a výše státní podpory, ale cílem je vyrábět nejlevnější domácí elektromobil. Pilotní série vozů má být vyrobena na konci roku 2023.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?