Největší ruská automobilka AvtoVAZ investuje v příštím roce necelých 40 miliard rublů (13,2 miliardy Kč). To je téměř dvojnásobek částky plánované na letošní rok. Investiční program na rok 2023 schválila správní rada firmy, která vyrábí vozy Lada. Oznámila to podle ČTK ruská státní tisková agentura RIA Novosti.
Renault na začátku letošního roku prodal svůj většinový podíl v AvtoVAZu ruskému státu údajně za pouhý jeden rubl. Ponechal si však šestiletou opci na zpětný odkup. Stát také získal tento měsíc za jedno euro majetek japonského Nissanu.
Po invazi Ruska na Ukrajinu koncem února AvtoVAZ kvůli nedostatku součástek omezil výrobu a některým zaměstnancům nabídl dobrovolný odchod. Na počátku prosince ruské ministerstvo průmyslu a obchodu oznámilo, že správní rada schválila výrobní plán na příští rok, který počítá s výrobou 401.600 vozů, dodala RIA.
Podle prohlášení na internetových stránkách vyrobila firma letos do 6. prosince 200.000 vozů Lada.
Generální ředitel AvtoVAZu Maxim Sokolov rovněž oznámil, že automobilka v roce 2024 zahájí sériovou výrobu elektromobilu Lada e-Largus. Objem výroby ani cenu zatím automobilka nesdělila. Sokolov uvedl, že bude záviset na několika faktorech, jako poptávka a výše státní podpory, ale cílem je vyrábět nejlevnější domácí elektromobil. Pilotní série vozů má být vyrobena na konci roku 2023.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.